طوفان در مازندران/ خزر مواج و بی‌قرار است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85110915
طوفان در مازندران/ خزر مواج و بی‌قرار است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز یکشنبه تا صبح روز سه‌شنبه هفته جاری ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از امروز یکشنبه تا صبح روز سه شنبه با وزش باد شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی که با بارش باران نیز همراه است مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه و از سمت غرب و شمال‌غرب می‌رسد که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲.۱ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۷ متر می‌شود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و شناورهای متوسط گردشگری، اختلال در فعالیت های بندری را نیز به همرها خواهد داشت.

در اخطاریه هواشناسی مازندران، تمام فعالیت های دریایی در طی این مدت ممنوع اعلام شده است.

طوفان در مازندران/ خزر مواج و بی‌قرار است

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی طی امروز و فردا دوشنبه را ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با کاهش محسوس دما به تناوب با بارندگی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و احتمال رعد و برق و برای عصر روز دوشنبه تا صبح سه شنبه را در مناطق سردسیر و کوهستانی با بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ متر ارتفاع با بارش برف پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز سه‌شنبه ابری همراه با رگبار باران و از بعدازظهربتدریج با کاهش ناپایداری و از روز چهارشنبه تا روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما در مناطق ساحلی با احتمال مه صبحگاهی ژیش بینی شده است.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که از گذر شامگاه چهارشنبه به صبح پنجشنبه آسمان استان با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha