سالروز آزادی خرمشهر فرصتی برای تبیین دفاع مقدس و پاسخ به شبهات است

شیراز-ایرنا-مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بر لزوم بهره گیری از ظرفیت سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر تاکید کرد و گفت : برگزاری و اجرای برنامه های تبیینی ، دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر و پاسخگویی علمی و مستدل به شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کند محور برنامه های امسال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛سعید کوشکی جهرمی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور دستیار رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن فتح خرمشهر در روز سوم خرداد ماه و بزرگداشت این سالروز اظهار کرد: امیدواریم که استان فارس که در سه دهه بعد از ارتحال امام خمینی(ره) جزو پیش قراولان حضور مردم شریف در مرقد مطهر امام راحل بوده بتواند این پرچمداری را همچنان حفظ کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه دفاع مقدس حلقه پیوند ساحت سیاسی فرهنگی اعتقادی و اجتماعی است، افزود: همه بنیان نظام اسلامی بر دوش این قله رفیع است و رهبر معظم انقلاب فرمودند همه آنچه برای کشور ایران رخ داده در دامنه این قله قرار دارد.

کوشکی اضافه کرد: یکی از بنیان‌های اساسی راهبری‌های انقلاب توجه ویژه به دفاع مقدس و ارزشهای حاصل از دفاع مقدس است؛ دفاع مقدسی که حاصل خون پاکترین شریف ترین انسان هاست.

وی بیان کرد: هر جا فرمان ولی خدا را مبتنی بر ارزشگذاری بر این نعمت عظمی پذیرفتیم و عالمان و عملا دنبالش رفتیم و محققش کردیم برکت دنیوی و اخروی پیدا کردیم. هر جا دچار اشکال هستیم به این معناست که غفلت ما از این ارزش عظیم کار دست ما داده است. این برای مدیران منصوب دولت انقلابی مفهوم دارد.

کوشکی بیان کرد: اگر می‌خواهیم در مقابله با این تهاجم ترکیبی موفق شویم باید از مناسبت‌های پیش رو پرچمداری کنیم و از این ظرفیت ها به نحو مطلوب برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کنیم.

وی عنوان داشت: فتح خرمشهر که یاد و خاطره همه شهدای عزیز را گرامی می‌دارد برای ما اهمیت بسیاری دارد. بررسی سابقه و پیشینه استان فارس نشان می‌دهد که این استان در اوج محرومیت‌ها رتبه سوم در دفاع مقدس را در اختیار دارد اما در بحث گرامیداشت و استفاده از این ظرفیت عظیم رتبه ۲۳ یا ۲۴ را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۸ زیارتگاه یادمان شهدای گمنام داریم، گفت: جمعیت چند هزار نفره مردم در ماه رمضان در کنار یادمان شهدا با فرهنگ و ارزش‌های دینی اتصال و پیوند پیدا می کند. برخی مدیران استان به دلیل علاقه ای که به فرهنگ شهدا دارند علی رغم مشکلات در این عرصه تلاش می کنند اما برخی هم در این مسیر کم‌کاری می‌کنند.

کوشکی جهرمی ادامه داد: برای بزرگداشت سوم خرداماه ستاد سوم خرداد گرامیداشت سالروز فتح در استان با ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در ادارات کل به ریاست مدیرکل تشکیل شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه برنامه های پیشبینی شده برنامه‌های اثرگذار است، گفت: برنامه ها با توجه به شرایط فصلی به صورت زنده و پویا در محیط‌های باز و تفرجگاهها برگزار شود.

وی به بیان برنامه‌های عمومی پرداخت و گفت: یک صبحگاه مشترک با محوریت سپاه فجر استان فارس در سوم خرداد در پادگان امام حسین برگزار میشود و همزمان در شهرستان‌ها برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

کوشکی جهرمی با اشاره به اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس به ویژه فاتحان فتح خرمشهر در شهرستانهای مختلف فارس شناسایی و تحلیل شوند، گفت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که از کنار این پیروزی بزرگ ساده نگذرند. برخی دستگاه‌ها همت می‌کنند و این برنامه ها را برگزار می‌کنند. اما برخی هم از کنار این ظرفیت عبور می کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بر ضرورت انجام تبلیغات محیطی در خیابان ها و شهرها و در سطح ادارات تأکید کرد و گفت: جشن پیروزی و فتح خرمشهر در مکانهایی امکان پذیر برگزار شود. ما نظام ارزیابی حوزه عملکردی ویژه مدیران و فرمانداران داریم که عملکرد آنها در هر شش ماه ارزیابی می‌شود اول تیرماه یا آخر سال کارنامه صادر می‌کنیم. انتظار این است که برنامه ها را سامانه ای که با نامه معرفی شده ثبت کنند.

کوشکی جهرمی بیان کرد: اجرای برنامه تبیینی دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر برای پاسخگویی علمی و مستدل به شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کند، برگزاری اردوهای خانوادگی در موزه دفاع مقدس، شناسایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی، هدایت و برنامه ریزی برای رقابتهای ورزشی نهضت روایتگری در مساجد و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ویژه ایثارگرانی که در فتح خرمشهر حضور داشتند از مهمترین برنامه‌های ما برای بزرگداشت سالروز خرمشهر است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به دور اول سفر رییس جمهور به استان فارس گفت: سفر اول رییس جمهور با اعتباری که به حوزه دفاع مقدس اختصاص داده شد سفری پر بربرکت برای استان فارس در این حوزه بود و خوشبختانه تمام اعتبارت کاملا جذب شد. حرکت خوبی در حوزه دفاع مقدس شکل گرفته است. انتظار داریم در سفر دوم رییس جمهور هم نگاه ویژه به استان فارس در عرصه دفاع مقدس شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha