۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85110556
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تولید بچه ماهی کپور تالابی در گیلان سه برابر شد+ فیلم 

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 85110556
تولید بچه ماهی کپور تالابی در گیلان سه برابر شد+ فیلم 

رشت - ایرنا- مدیر کل شیلات گیلان گفت: در راستای افزایش توان تولید و بهره‌مندی از ظرفیت آبندان‌های مستعد آبزی‌پروری استان و تحقق شعار سال افزایش سه برابری تولید بچه ماهی کپور تالابی در مرکز بازسازی ذخایر شهید انصاری رشت کلید خورد.

کوروش خلیلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت موجود مراکز سه گانه بازسازی ذخایر آبزیان گیلان اظهار کرد: امسال تمام ظرفیت مرکز بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی شهید انصاری رشت و مرکز مرحوم دکتر یوسف‌پور سیاهکل برای تولید لارو و بچه ماهی استخوانی به کار گرفته شده و رهاسازی بچه ماهی سفید به میزان ۲ برابر سال قبل و تولید بچه ماهی کپور تالابی سه برابر سال قبل در این مراکز انجام شد.

وی تحقق این امر را حاصل تلاش جهادی پرسنل مراکز دانست و پیش‌بینی کرد: با رشد تولید بچه ماهی در این مراکز ۱۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی در سال جاری رهاسازی شود.

به گفته خلیلی، این حجم از تولید به روش مصنوعی و نیمه مصنوعی در این مرکز به اتمام رسیده و تولیدات استخرهای تکثیر طبیعی ماهی سفید که با مشارکت صیادان در ۳۵ نقطه از ساحل در حال انجام است به این ظرفیت افزوده شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین استخر چهار هکتاری قلم گوده انزلی که به تکثیر ماهی سفید اختصاص دارد رکورد تولید بچه ماهی استخوانی را به ۲۰۰ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۲( ۸۰ میلیون قطعه بیشتر از سال ۱۴۰۱ ) می‌رساند.

فیلم تکثیر ماهی کپور تالابی:

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha