۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۰۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85110437
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

بارش های بهاری گیلان طی ۲ روز آینده شدت می‌یابد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۰۹
کد خبر: 85110437
بارش های بهاری گیلان طی ۲ روز آینده  شدت می‌یابد

رشت _ ایرنا_ کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی طی ۲ روز آینده برای این استان گفت: سامانه بارشی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه جاری در گیلان تشدید می شود.

سمانه نگاه شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خروجی مدل های هواشناسی نشانگر این است که بارش ها دراین مدت در گیلان تقویت می شود و بارش باران در مناطق مختلف استان می تواند شدید بوده و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس بارندگی های رگباری و شدید به ویژه در دوشنبه در برخی مناطق خیلی شدید، رعد و برق همراه با وزش باد، مه آلودگی و در مناطق مستعد استان تگرگ پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به پیش بینی کاهش دما در این ۲ روز در مناطق مختلف استان اضافه کرد: دمای هوای استان طی این مدت بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی و تشدید بارش ها در این مدت در استان گیلان توصیه می شود تا مردم از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان به شالیکارلن استان توصیه کرد تا از این شرایط جوی و بارندگی برای عملیات زراعی حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: دریا طی یکشنبه و دوشنبه هفته جاری مواج و طوفانی است از این رو شرایط برای فعالیت های دریانوردی مناسب نیست.

نگاه با بیان اینکه این سامانه بارشی از صبح سه شنبه هفته جاری تضعیف شده و شاهد کاهش ابر خواهیم بود، اضافه کرد: با خروج این سامانه تا پایان هفته جاری شرایط جوی آرام، آسمان صاف و آفتابی در گیلان خواهیم داشت.

امروز شنبه اسب وونی با هفت درجه سردترین و دیلمان با ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان گیلان بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha