کتاب بخرید، فیلم ببینید و ذرت بوداده بخورید

تهران- ایرنا- حال و هوای سی و چهارمین نمایشگاه کتاب میان همهمه ایده و ابتکارات مختلف تماشایی است؛ شهر فرنگی است، نمایشگاه در روز چهارم؛ همه چیز پیدا می‌شود، از باذوقی که تهیه پاپ کورن سرد آموزش می‌دهد تا سینمایی که بعد از کتاب گردی به تماشای فیلم مهمانت می‌کند.

به گزارش ایرنا، سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یک روز بهاری گرم دیگر را پشت سر گذاشت، گرم هم از حضور تمام قد خورشید که بر آسمان مصلی چنبره زده و هم از حضور همچنان پرشور کتاب‌دوستان.

اما نمایشگاه در روز چهارم هم کم جاذبه نداشت؛ شبکه آموزش سیما در طبقه بالای مصلی بساط کرده با آشپزی که خیلی ها دورش جمع شده اند، کسی فکرش را هم نمی کرد ذرت بوداده در نمایشگاه مشتری جذب کند، اما رهگذران سالن ها اینجا هم توقف می کنند.

فردی که لباس آزمایشگاه به تن دارد در حضور مردم به شیوه و شگردی خاص ذرت را جوری بو می دهد که بلافاصله می توان خورد بدون اینکه دهانت بسوزد.

دیوار دلنوشته های حسینی، پانتومیمی ها، بازیگران تئاتر با هیبت حافظ و سعدی هم همچنان برای مردم اجرا دارند.

یک غرفه هم موزه عبرت دارد، اینجا می توانی به دالان های تاریخ سر بزنی و چند لحظه ای مسافر زمان شوی و روایت مجسمه های این موزه را در کتاب بخوانی.

انجمن سینمای جوانان ایران هم با ویژه برنامه "سینما کتاب" با اکران آثار سینمایی، فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند میزبان مخاطبان است.

علاقه‌مندان به تماشای آثار سینمای می‌توانند، به صورت رایگان از این ظرفیت بهره‌مند شوند، هر فرد می‌تواند تا ۲ بلیت را در سایت سینما سیار www.cinemasayar.ir با وارد کردن اطلاعات خواسته شده رزرو کند.

کتاب بخرید، فیلم ببینید و ذرت بوداده بخورید

نمایشگاه امسال راه های دسترسی چندگانه ای پیش روی بازدیدکنندگان دارد، درب های مختلف مصلی برای مسیرهای چندگانه باز و دو ایستگاه مترو هم همچنان برای رسیدن به مصلی در انتظار مسافران نمایشگاه است.

برای سهولت رسیدن به محوطه و فضای نمایشگاهی نیز ون هایی تعبیه شده که رنج پیاده روی زیر آفتاب را برای بازدیدکنندگان کم کند. البته که مسیر آنقدر تنوع دارد که فاصله درب های مصلی تا سالن ها و شبستان را متوجه نشوی.

از جارزدن و جذب مشتری ساندویچی ها گرفته که از هر ترفندی در لفاظی استفاده می کنند تا دستفروش هایی که ناخودآگاه نگاهت را می دزدند و تا برگر زغالی که برای کشاندن مشتری میز هیزم در پیشگاه فست فودی اش گذاشته.

اپلیکیشن های مخابراتی هم که با شیک ترین شکل ماجرا و بسته های متنوع سعی کرده اند مشتری را به هر شکل شده قلقلکی برای توقف و مرور کنند.

نوشیدنی های سرد هم که همه جوره در مسیر فراوان مهیایند، صدای ساز نوازنده دوره گرد هم در این بازار که می پیچد پکیج سیاحتی مسیر را تکمیل می کند.

خلاصه راه های بهانه جویی بی حوصلگی مسیر برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کاملا بسته است.

ردیف پرچم های سفید با آرم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محوطه شرقی مصلی هم خیلی ها را بر عکس گرفتن روانه این قسمت می کند. خیلی ها که اگر حتی کتابی هم نخریده اند حیفشان آمده این فرصت سیر و سیاحت باقیمانده را از دست بدهند.

غرفه های چادری پاسخ به سؤالات شرعی، مشاوره ، پلیس هم حسن ختام صف غرفه های این بازارچه و مسیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha