۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 5360
کد خبر: 85110373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فریادشیران: برخی تلاش می‌کنند با تبانی در فوتبال برخورد نشود

تهران-ایرنا- مربی فوتبال کشورمان معتقد است که با وجود واضح بودن تبانی و شرط‌بندی در برخی مسابقات لیگ، برخی برای برخورد نکردن با متهمان از همه شرایط استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال در حالی جمعه برگزار شد که تعداد گل‌ها رد و بدل شده در برخی از مسابقات این هفته در کنار برخی اتفاقات دیگر سبب شد که شایعه تبانی و شرط‌بندی در لیگ برتر مطرح شود.

ناصر فریادشیران مربی فوتبال در گفت‎وگو با ایرنا درباره این شایعات گفت: تبانی و شرط‌بندی همواره در فوتبال ایران وجود داشته و فراز و نشیب‌هایی داشته است. برخی در فوتبال ایران در شرط‌بندی مشارکت دارند و حتی الان شاهد هستید که یکی از بازیکنان ایرانی در ترکیه همین کار را انجام می‌دهد.

فریادشیران افزود: در گذشته در ورزشگاه شیرودی چند نفر زیر ساعت می‌نشستند و روی اینکه مثلا کدام تیم اولین کرنز را می‌زند، کدام تیم اولین گل یا پنالتی را می‌زند؟ شرط می‌بستند. آن زمان شرط‌بندی ها نسبت به الان سالم‌تر بود، البته آن کار هم اشتباه بود. الان اما شرط‌بندی‌ها در فوتبال ایران هدفمند است، می‌بینیم یک دروازه بان به عمد گل می‌خورد، مدافعی که عمد پنالتی می‌کند یا بازیکنی که پنالتی را به عمد بیرون می‌زند.

فریادشیران: برخی تلاش می‌کنند با تبانی در فوتبال برخورد نشود

معاون سابق باشگاه استقلال با بیان اینکه در فوتبال ایران انواع و اقسام شرط‌بندی وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال ۸۸ در موضوع تبانی و زد و بند برخی‌ها را دستگیر کردند و جامعه فوتبال امیدوار شد که قرار است با این پدیده برخورد شود اما فقط یک بار بود. این در حالی است که مدارک مربوط به تبانی را به راحتی می‌شود تهیه کرد و کسانی که این جرم را انجام می‌دهند باید برای همیشه از فوتبال کنار گذاشته شوند اما متاسفانه برخوردها بازدارنده نیست و بر اساس قوانین جدی فیفا برخورد نمی‌شود. در ماجرای بلاتر هم دیدید که با توجه به فساد مالی وی، پلیس بین‌المللی وارد عمل شد. طبق قوانین فیفا، کسی که تبانی و زد و بند می‌کند باید برای همیشه از تمام فعالیت‌های فوتبال محروم شود.

وی اظهار داشت: آنتونیو کونته تنها از یک تبانی که می‌خواست صورت بگیرد خبر داشت و در این مسئله همکاری هم نداشت اما فدراسیون فوتبال ایتالیا این مربی را یک سال محروم کرد، در ایران اما برای متهمان پرونده‌های تبانی وساطت می‌کنند، می‌گویند دفعه اول است و قانون را خم می‌کنند و از زیر آن رد می‌شوند!

مربی فوتبال کشورمان در پایان گفت: این در حالی است که اگر اراده‌ای برای برخورد باشد به راحتی می‌توان با فساد در فوتبال مبارزه کرد. این برخوردها در تمام این سال‌ها انجام نشده است و شاهد افزایش فساد هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha