شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه صنعتی شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شیراز- ایرنا- شرکت شهرک های صنعتی فارس و دانشگاه صنعتی شیراز روز شنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تفاهم نامه انجام خدمات علمی و پژوهشی در زمینه ارتقا و بهبود فعالیت تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک ها و نواحی صنعتی را امضا کردند.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه با هدف فرآوری و بهینه سازی پساب تصفیه خانه شهرک ها و نواحی صنعتی فارس و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال منعقد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شنبه در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: انعقاد این تفاهم نامه منجر به نفوذ دانش در صنعت خواهد شد.

محمدعلی زلفی گل افزود: همچنین این تفاهم نامه کمک خواهد کرد که فرآوری و تصفیه فاضلاب شهرکهای صنعتی به وسیله یک شرکت دانش بنیان و با کمک نانو تکنولوژی انجام شود.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شیراز نیز زمینه استفاده از تجربیات پژوهشگران و دانشمندان این عرصه را فراهم خواهد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در اجرای این برنامه علمی و پژوهشی، تعداد قابل توجهی از دانشجویان مقطع دکترا، در زمینه تصفیه آب‌های صنعتی از طریق نانو، اقدامات پژوهشی را به شکل عملی اجرا خواهند کرد.

شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه صنعتی شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

بهبود وضعیت تصفیه خانه های شهرک های صنعتی با استفاده از ظرفیت علمی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس هم گفت: رویکرد اصلی این توافق، بهره گیری از ظرفیتهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شیراز در زمینه کمک به بهبود و ارتقای وضعیت تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک های صنعتی استان است.

سید مصطفی هاشمی افزود: هم اینک ۱۶ تصفیه خانه با ظرفیت روزانه هشت هزار متر مکعب در شهرک های صنعتی فارس فعالیت دارد که استفاده از علوم جدید در زمینه مدیریت، راهبری و انجام بهینه فعالیت این تصفیه خانه‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از مسایل مهم در تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی استفاده بهینه از پساب تصفیه شده خروجی برای استفاده در فضای سبز و مصارف غیر آشامیدنی صنعتی است که در قالب این تفاهم نامه، گام های بلندی برای تحقق این مهم در استان برداشته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس، بر اهمیت به روز رسانی و ارتقا کارآیی تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی در شهرک های صنعتی استان تاکید کرد و گفت: بی شک استفاده از نتایج تحقیقات، پژوهش‌ها و فناوری های جدید می‌تواند نقش موثری در زمینه بهبود شرایط ایفا کند.

هاشمی افزود: نتایج تفاهم نامه مذکور در کمک به حفظ محیط زیست و استفاده مطلوب از ظرفیت تصفیه خانه‌ها نیز موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: این شرکت مصمم به افزایش تعامل و همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جهت استفاده از ظرفیت‌ها برای ارتقاء بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha