ظرفیت تولید خوراک دام و طیور در آذربایجان شرقی بیشتر از نیاز استان است

تبریز - ایرنا - معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت تولید خوراک دام و طیور در استان بیشتر از نیاز است و باید از این ظرفیت برای بالا بردن میزان تولید و کاهش قیمت ها استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، حدود ۶۰ واحد مجاز تولیدی خوراک دام و طیور در استان وجود دارد که بیش از ۱.۵ میلیون تن در سال خوراک دام و طیور تولید می کنند.

ایاز برنو روز شنبه در جمع مرغداران تخم گذار استان به اهمیت نقش بخش خصوصی در افزایش سطح کیفیت تولیدات کشاورزی اشاره کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت این بخش، استان را از لحاظ تامین خوراک دام و طیور مورد نیاز واحدهای تولید تخم مرغ و مرغ و محصولات دامی دیگر بسیار بی نیاز کرده است.

وی افزود: شرکت های تولید کننده خوراک دام و طیور استان به عنوان حلقه اصلی زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ هستند و نقش بسزایی در بهبود سبد معیشتی مردم، تنظیم قیمت و سلامت جامعه دارند.

وی گفت : اگر مجموعه های تولید کننده خوراک دام و طیور و تولیدکنندگان تخم مرغ همکاری کنند تخم مرغ که یکی از منابع غنی پروتئین و در دسترس است همواره در سفره مردم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ۹.۶ درصد تخم مرغ کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود و این استان با تولید سالانه بیش از ۹۷ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور و از این لحاظ جزو ۱۰ استان برتر است.

البته تولید تخم مرغ در آذربایجان شرقی، کفاف مصرف آن را نمی دهد و علت آن هم استفاده تخم مرغ در صنعت شیرینی و شکلات و سایر صنایع مواد غذایی در استان بوده و مصرف تخم مرغ در استان بیش از استان های دیگر است.

از ۲۴۵ واحد مرغ تخمگذار در آذربایجان شرقی ۱۲۶ واحد در حال فعالیت است.

کمبود نقدینگی، افزایش قیمت دان و سایر محصولات مرتبط با صنعت مرغداری و چالش های استفاده از تسهیلات بانکی از جمله مشکلات عمده صنعت مرغ تخمگذار استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha