۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85110083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای اصفهان ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبر: 85110083
دمای هوای اصفهان ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد

اصفهان-ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان با اشاره به کاهش چهار تا شش درجه سانتیگرادی دمای هوا و صدور هشدار زرد برای روز یکشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری، در باره احتمال بروز خسارت‌های ناشی از تنش دمایی در استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

محمدرضا رفیعی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سه روز آینده، کاهش نسبی دما بین چهار تا شش درجه سانتیگراد و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق بویین و میاندشت، مناطق کوهستانی واقع در شهرستان خوانسار، میمه، چادگان، دهاقان و شرق اصفهان پیش بینی شده است که در پی آن احتمال ایجاد خسارت به صنعت کشاورزی، محصولات کشاورزی، باغ‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد.

وی به مردم توصیه کرد که نسبت به تنظیم دمای گلخانه‌ها، باغ‌ها و مزارع خود برای جلوگیری از خسارت ناشی از سرمازدگی، توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان همچنین از وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع تُندباد لحظه‌ای و در مناطق مُستعد همراه با گرد و خاک و کاهش دید موقتی از روز یکشنبه تا روز دوشنبه هفته جاری در نیمه شرقی و مناطق مرکزی استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت برای روز یکشنبه در سمیرم، دهاقان، شهرضا، اصفهان، نجف‌آباد، شرق اصفهان، نایین، ورزنه، اردستان، مهاباد، چوپانان، انارک، خور و بیابانک و جَندق، مناطق همجوار با استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد و برای روز دوشنبه در خور و بیابانک و جَندق، چوپانان، نایین، انارک، اردستان و مهاباد پیش بینی شده است.

رفیعی افزود: احتمال آسیب رسیدن به صنعت کشاورزی، سازه‌های شهری و روستایی و احتمال شکستن درختان فرسوده، بروز اختلال در مسیر تردد محورهای ارتباطی با استان‌های سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و یزد وجود دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد که تمهیدات لازم را در سفرهای برون شهری اتخاذ و از فعالیت‌ در فضای باز و ارتفاعات خودداری کنند و تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارت ناشی از وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای را بیندیشند.

کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان افزود: کمینه دما از بامداد روز دوشنبه در استان بین سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت و دمای هوا در ارتفاعات مناطق غربی و جنوبی استان به زیر صفر درجه خواهد رسید.

وی با اشاره به روند کاهش دما در برخی نقاط تا میانه روز چهارشنبه گفت: آسمان استان اصفهان از امروز(شنبه) تا روز پنجشنبه بصورت صاف، گاهی قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود و سرعت وزش باد در بعدازظهر و شب به نسبت شدید خواهد بود.

رفیعی افزود: برای روز یکشنبه وزش باد شدید گاهی همراه با توفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک پیش بینی‌ می‌شود که اوج وزش باد در نیمه جنوبی استان و مرکز خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha