۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85110056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین استقبال از سه شهید تازه تفحص شده در فرودگاه اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: آیین استقبال از پیکر مطهر سه شهید تازه تفحص شده روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در فرودگاه اردبیل برگزار می‌شود.

داور نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه استان شهیدپرور اردبیل بار دیگر با ورود پیکر پاک سه شهید تازه تفحص شده، رنگ و بوی شهادت می‌گیرد، افزود: آیین استقبال از پیکر مطهر این شهدا با حضور گسترده مردم ، خانواده‌های شهدا و مسئولان عالی روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در فرودگاه اردبیل برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیکر مطهر این سه شهید والامقام روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور پرشکوه مردم ولایی و شهیدپرور استان در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی بیان کرد: شهید یوسف اصغری از اهالی شهر قصابه مشگین‌شهر ، شهید صفر رجبی از اهالی سلطان‌آباد اردبیل و شهید نصرت‌الله منصورپور اهل هشتجین شهرستان خلخال از شهدای تازه تفحص شده استان اردبیل هستند که پیکر آنها پس از حدود چهار دهه شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: پیکر این شهدا از طریق آزمایش DNA شناسایی شده و در هفته جاری از معراج شهدا به استان اردبیل منتقل شده و در زادگاهشان تشییع و دفن می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: این شهیدان والامقام در عملیات بدر و خیبر در مناطق عملیاتی جزیزه مجنون و شرهانی به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند.

نوری گفت: مردم شهیدپرور استان اردبیل بار دیگر با حضور پرشور خود در مراسم استقبال از پیکر شهدای تازه تفحص شده، بار دیگر اعتقاد و باور راستین خود به فرهنگ متعالی ایثار و شهادت را به رخ کشیده و با استقبال پرشور از پیکر این شهیدان، ولایتمداری خود را اثبات می‌کنند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha