۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85110029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناپایداری جوی تا اواسط هفته جاری بر آسمان کردستان حاکم است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، ناپایداری جوی از امروز شنبه تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری بر آسمان استان حاکم است.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس بتدریج از امروز شنبه تا روز دوشنبه شاهد عبور موجی از شمالغرب کشور هستیم که موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید، در برخی نقاط رگبار باران و رعدو برق و در برخی نواحی بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود شرایط رخ داد بارش برای فردا و در مناطق شمالی و شرقی استان فراهم تر باشد، که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بخصوص در مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: از روز سه شنبه تا آخر هفته، جو استان نسبتاً پایدار بوده و پدیده غالب افزایش پوشش موضعی ابر و وزش باد در بعدازظهرها است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد برای امروز و فردا بر روی عراق، شرایط شکل گیری گرد و خاک در این مناطق فراهم بوده و امکان انتقال بخشی از آن به استان وجود خواهد داشت.

به گفته وی از لحاظ دمایی نیز تا صبح چهارشنبه میانگین دمای شبانه روزی بتدریج سه تا پنج درجه کاهش داشته و هوای منطقه خنک تر می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha