۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85109956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۱ عامل توزیع و قاچاق مواد مخدر در مهاباد دستگیر شدند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85109956
۱۲۱ عامل توزیع و قاچاق مواد مخدر در مهاباد دستگیر شدند

مهاباد - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مهاباد گفت: امسال ۱۲۱ نفر عوامل توزیع کننده و قاچاقچیان مرتبط با انواع مخدر در این شهرستان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرگرد رحیم ایاذی روز شنبه در جلسه مبارزه با موادمخدر مهاباد اظهار کرد: همچنین امسال ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شد که در مقایسه با سال قبل رشد ۲ برابری داشته است.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط ۱۵ دستگاه خودرو سواری و باری و ۲ دستگاه موتورسیکلت توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی بیان کرد: بیشترین مواد کشف شده مربوط به ماده تریاک بود که به صورت صنعتی و سنتی فرآوری شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مهاباد گفت: اعتیاد به موادمخدر از چالش‌ برانگیزترین آسیب‌های اجتماعی است که تأثیر نامناسبی را در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیت و جلوگیری از توسعه پایدار در جوامع می‌گذارد، به همین دلیل مبارزه فراگیر و اطلاع‌رسانی به موقع باید از اولویت‌های مسوولان برای رویارویی با این معضل باشد.

۱۲۱ عامل توزیع و قاچاق مواد مخدر در مهاباد دستگیر شدند

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه گفت: آموزش و ارشاد خانواده ها، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و مشارکت نهادهای فرهنگی از جمله مواردی است که در مبارزه با اعتیاد در جامعه در دستور کار باشد.

حسن عباسی با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر باید به صورت اساسی و ریشه ‌ای توسط ‌نهادهای اجتماعی و نهادهای مسوول پیگیری شود، افزود: قانون مبارزه با مواد مخدر و توزیع کننده نیز نیاز به بازنگری و قدرت بازدارندگی بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار مانع جدی و اصلی برای اعتیاد مجدد است، افزود: محدودیتی در پرداخت تسهیلات کم بهره به افراد بهبود یافته برای ایجاد اشتغال پایدار وجود ندارد و در اولویت پرداخت قرار خواهند گرفت.

در ادامه جلسه برنامه ریزی برای هفته مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت.

همچنین هر یک از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارایه توضیحات و راهکارهای لازم در زمینه‌های مرتبط با مواد مخدر بحث و تبادل نظر کردند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha