ساخت بیش از ۱۹۰۰ باب مسکن نهضت ملی مددجویان کمیته امداد اصفهان به انبوه سازان واگذار شد

اصفهان-ایرنا- مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی ( ره) استان اصفهان گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۸۳ نفر مددجوی این نهاد که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام قطعی داشته اند که ساخت هزار و ۹۳۴ باب مسکن با تخصیص پروژه به انبوه سازان واگذار شده است.

سید مرتضی انوری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در زمان حاضر حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)برای تامین مسکن خانوارهای سه نفر به بالا اختصاص دارد، افزود: بخشی از مددجویان به لحاظ مالی قدرت کافی در واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن را ندارند، از این رو بر اساس تفاهم صورت گرفته بین کمیته امداد با وزارت راه و شهرسازی طی ابلاغیه به استان ها، به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد که واجد شرایط دریافت مسکن هستند، بدون آورده اولیه، پروژه تخصیص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن، متقاضیان واجد شرایط در هر مرحله مبلغی را به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز می‌کنند، افزود: از ابتدا تلاش شد تا مددجویان تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) از خدمات ویژه ای بهره مند شوند که یکی از برنامه‌های درحال پیگیری از سوی دولت، کاهش نرخ کارمزد تسهیلات ۱۸ درصد به نرخ سود بانکی ۴ درصد برای مددجویان است که در زمان پرداخت تسهیلات بانکی و براساس دهک خانوار مشخص خواهد شد.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان اصفهان، افزود: متقاضیان واجد شرایط از همه خدمات عمرانی قابل ارائه به سایر مددجویان بهره مند می شوند.

انوری افزود: وام، کمک‌های بلاعوض و حمایت های خیران، مانند سایر پروژه های مسکونی که در دست اجرای این نهاد قرار دارد به متقاضیان واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن نیز ارائه خواهد شد.

در زمان حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی( ره) اصفهان قرار دارند.

کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال تاسیس شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha