۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85109823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات استقرار پایگاه انتقال خــون در فریدن اصفهان آغاز شد

اصفهان-ایرنا- عملیات استقرار پایگاه انتقال خون شهرستان در فریدن واقع در غرب اصفهان روز شنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛استقرار پایگاه انتقال خون در بیمارستان شهید رجایی فریدن با برخورداری از سطح ۲ ارجاع استان و به عنوان معین شهرستان های مجاور نزدیک به ۲ دهه است که در راس مطالبات مردم و مسوولان این منطقه است.
اکنون تنها بانک خون منطقه وسیع غرب استان در شهرستان خوانسار مستقر است که چالش های متعدد برای اهدای خون از سوی مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت به‌دنبال داشته است ‌که حضور دوره ای تیم سازمان انتقال خون نیز جوابگوی نیاز چهار شهرستان غرب استان نیست.
از سوی دیگر ازدحام جمعیت برای خون دهی در مدت کوتاه، نبود امکان خون گیری از زنان و افراد میانسال و همچنین مسافت طولانی این شهرستان ها تا بانک خون خوانسار این مشکل را دوچندان کرده است.
با وجود پیگیری های متعدد و مستمر مسوولان در دوره های مختلف و با توجه به امکانات اولیه بومی برای استقرار پایگاه انتقال خون در فریدن؛ اما سال ها این مطالبه به بهانه نبود زیرساخت و تجهیزات انجام نشد، این در حالی است که بیمارستان فریدن در این مدت از شاخص های مورد نیاز از جمله تخت کافی، تعداد بیماران خاص، جمعیت و میزان نیاز مصرف و اهدای خون برخوردار بوده و تقویت نیز شده است.
در ادامه همه پیگیری ها و مکاتبات قبلی، به‌تازگی و در جریان سفر کوتاه روز پنجشنبه مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران به فریدن مقدمات استقرار این بخش آغاز شد.
رییس بیمارستان شهید رجایی فریدن روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به بازدید اخیر مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران به همراه فردین بلوچـی مشاور اجرایی مدیر عامل سازمان انتقال خون، کیان دهرابپور رییس سازمان انتقال خون استان اصفهان و عیســی جــوادی معاون سازمان انتقال خون استان اصفهان اشاره و بیان کرد: موقعیت جغرافیایی و ارتباطی فریدن، رُخداد مکرر حــوادث جاده ای و برخورداری این شهرستان از بیمارستان تخصصی و دارای سطح ۲ ارجاع، ایجاد پایگاه انتقال خون را در این منطقه اجتناب ناپذیر کرده است.

سحر مرآتیان افزود: به‌دنبال درخواست های مکرر مردم و مسوولان، دانشگاه علوم پزشکــی اصفهان با واگـذاری فضا از مستغلات بیمارستان شهید رجایی فریدن به منظـــور تاسیس پایگاه انتقال خــون موافقت کرد.
وی اضافه کرد: در مرحله نخست، حدود ۲۴۰ متر مربع از درمانگاه قــدیم بیمارستان شهید رجایی فریدن با پیش بینی اولیه یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان جهت راه اندازی پایگاه انتقال خون در نظــر گرفته شده است.

مرآتیان گفت: نقشه های عمــرانی پایگاه انتقال خون فریدن آماده و از سوی دانشگاه به پیمانکار مجـــری بطور رسمی ابلاغ شده است.
رییس بیمارستان شهید رجایی فریدن خاطر نشان کرد: در هفته پیش رو پروژه تاسیس پایگاه انتقال خــون در درمانگاه قدیم بیمارستان داران آغاز خـــواهد شد.
مرآتیان افزود: با توجه به اینکه تاسیس پایگاه انتقال خـــون و خونگیــری جوابگــوی نیاز بیمارستان فریدن نیست در مرحله بعد بدنبال تایید افــزایش مساحت محل واگذاری هستیم تا علاوه بر خونگیـری، امــور مربوط به تامین فــرآوردهای خونی نیز در این مرکز انجام شود.
رییس بیمارستان شهید رجایی فریدن گفت: در صورت انجام این فــرآیند، این بیمارستان برای همیشــه از وابستگی به بانک خــون شهــرستان خوانسار و مشکلات تردد به آن بی نیاز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت با هماهنگی نماینده مجلس و همراهی شماری از مسوولان استانی و محلی از بیمارستان شهید رجایی فریدن به منظور تسهیل استقرار پایگاه انتقال خون برای نیاز منطقه وسیع غرب اصفهان با جمعیت نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر بازدید کرد.
بیمارستان شهید رجایی فریدن واقع در شهر داران بخش مرکزی این شهرستان، با قدمت بیش از ۴۰ سال به عنوان بیمارستان سطح ۲ ارجاع غرب استان شناخته می شود که بطور میانگین مراجعه سالانه به اورژانس آن در سال بیش از ۳۰ هزار نفر و اکنون با ۱۰۲ تخت مصوب و ۹۰ تخت فعال در حال خدمت رسانی است.
این بیمارستان به عنوان معین غرب اصفهان پذیرای اعزام های هوایی از سایر استان های همجوار نیز بوده و در کمک رسانی به بیمارستان های شهرهای مجاور پیشتاز است.
شهرستان های فریدن با بیش از ۴۹ هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت، چادگان با ۳۲ هزار نفر و بویین میاندشت با بیش از ۲۴ هزار نفر به ترتیب در ۱۴۰، ۱۸۰، ۱۱۰ و ۱۷۰کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha