تعداد سایت‌های نسل چهارم تلفن همراه در کرمانشاه به ۹۳۲ مورد رسید

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته تعداد ۱۴۷ سایت نسل چهارم تلفن همراه در استان احداث شد و در مجموع تعداد این سایت‌ها را در سطح استان به ۹۳۲ سایت افزایش دادیم.

«سید ابوالفضل محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص عملکرد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سال ۱۴۰۱ بیان داشت: در سال گذشته تعداد ایستگاه های نسل دوم تلفن همراه با ۴۶ سایت افزایش به هزار و ۱۰۱ سایت رسید، ایستگاه های نسل سوم تلفن همراه نیز با ۹۰ سایت افزایش به هزار و ۱۱۵ سایت ارتقا یافت.

وی افزود: ایستگاه های نسل چهارم تلفن همراه با ۱۴۷ سایت افزایش به رقم ۹۳۲ سایت رسیده است و در نهایت در این مدت شاهد راه اندازی سه سایت نسل پنجم تلفن همراه نیز بودیم.

تعداد سایت‌های نسل چهارم تلفن همراه در کرمانشاه به ۹۳۲ مورد رسید

محمدی در خصوص وضعیت روستاهای استان نیز گفت: در پایان سال گذشته در مجموع شاهد پوشش ۹۹ درصدی تلفن در هزار و ۷۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بودیم، این آمار برای پوشش تلفن همراه ۹۹ درصد و برای پوشش اینترنت نیز ۹۲ درصد است.

۲ میلیون مرسوله پستی وارد و سه میلیون مرسوله صادر شد

تعداد سایت‌های نسل چهارم تلفن همراه در کرمانشاه به ۹۳۲ مورد رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین در خصوص خدمات پست بانک در استان بیان داشت: در پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۶ باجه روستایی پست بانک، ۱۳ شعبه شهری، ۱۶ خودپرداز شهری و نیز ۵۵ خودپرداز روستایی فعال بودند.

محمدی در خصوص شبکه پستی استان نیز گفت: از ۱۴۸ باجه شهری و ۱۱ باجه روستایی شبکه پستی در استان در مجموع در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار مرسوله پیستی صادر و سه میلیون و ۱۵۲ هزار مرسوله پستی وارد شده است.

۱۸ طرح ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به تسهیلات دریافتی طرح های این حوزه داشت و تصریح کرد: ۱۸ طرح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ در استان کرمانشاه در مجموع ۲۶ ملیارد تومان تسهیلات گرفتند که تعداد اشتغال پیش بینی شده این طرح ها ۱۳۰ نفر برآورد شده بود و از این تعداد تا به امروز اشتغالزایی ۶۰ نفر محقق شده است.

محمدی افزود: یکی دیگر از اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۱ تدوین پیش نویس سند توسعه اشتغال دیچیتال در استان بوده است که در این راستا شاهد احصا کلان پروژه های اقتصاد دیچیتال و نیز اجرای برنامه های ترویج و فرهنگ سازی اقتصاد دیجیتال بودیم ضمن اینکه تفاهم نامه سه جانبه توسعه اقتصاد دیجیتال و کسب و کار در استان با سازمان نظام صنفی رایانه ای و اتاق بازرگانی شکل گرفت.

وی همچنین در ادامه با اشاره به فعالیت این اداره کل در حوزه پدافند غیر عامل بیان داشت: ایجاد نرم افزار سهبا (سامانه هشدار به هنگام آسیب پذیری)، ایجاد سامانه فیشینگ یاب رازی، تست نفوذ سازمان های زیرساختی، طراحی وب سایت مرکز ماهر ، طراحی سامانه های سخت افزاری بومی ، طراحی فایروال امنیتی صنتعتی و در نهایت رصد امنیت زیرساخت های فیبر نوری از جمله اقدامات مرکز آپا دانشگاه رازی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سال ۱۴۰ است.

این مقام مسوول در پایان گفت: در سال گذشته همچنین ۹۵ کیلومتر فیبرنوری در شهر سومار و بازرارچه مرزی سومار احداث شد، همچنین هفت سایت جدید ایرانسل احداث گردید و ۷۹ سایت رایتل نیز ارتقا تکنولوژی سایت به باند ۴g داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha