مردم با حضور حداکثری در انتخابات اسفند راهبرد رقابت و مشارکت را رقم می‌زنند

اصفهان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان گفت: مردم با حضور در انتخابات اسفند سالجاری، ۲ راهبرد مهم رقابت سالم و مشارکت حداکثری را رفم خواهند زد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز شنبه در نخستین نشست اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان در استانداری افزود: ما مکلف و موظف هستیم که در چارچوب قانون انتخابات پرشوری را دنبال کنیم و لازمه آن فرمایش های رهبر معظم انقلاب در تحقق چهار راهبرد مهم در برگزاری انتخابات است.

وی این چهار راهبرد را شامل عمل به مُر قانون، امنیت کامل، سلامت و رقابت سالم عنوان کرد و گفت: این مهم موجب می‌شود که کسانی که خود را علاقه‌مند به سرنوشت کشور می‌دانند و یا در خود توان می‌بینند و احساس می کنند می توانند در کرسی مجلس شورای اسلامی یا خبرگان خدماتی به نظام بدهند به صحنه خواهند آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: همچنین عمل به این چهار راهبرد موجب مشاکرت حداکثری مردم در برگزاری این رویداد سیاسی مهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تمام تلاش خود را به‌کارگیرند تا انتخاباتی در تراز نظام اسلامی برگزار شود، گفت: همانظور که در ۴۴ سال گذشته به دنیا ثابت کردیم که جمهوری اسلامی یکی از آزادترین و مردمی ترین انتخابات را دارد این مهم در انتخابات آتی هم اثبات خواهد شد.

جان نثاری افزود: احتمال کاهش و یا افزایش تعداد شعب اخذ رای در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان بر اساس اعلام فرمانداران وجود دارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید جلسه‌ای با حضور فرمانداران برای تعیین شعب مورد نیاز اخذ رأی برگزار شود تا براساس نیاز و سهولت حضور مردم برای رای دادن، شعب را در استان‌ها افزایش دهیم.

رئیس ستاد انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان با اشاره به اینکه رسته‌های مختلفی که قرار است در برگزاری انتخابات مشارکت داشته باشند باید دوره آموزشی را طی کنند، گفت: این آموزش باید بر اساس قانون باشد.

وی بر بازآموزی و آموزش مجدد برای کسانی که در طول فرآیند انتخابات باید کاری انجام دهند، تاکید کرد و گفت: با این روند اقدامات تفسیر به رای نمی شود و مجریان با وحدت رویه و براساس قانون عمل می‌کنند.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه ستاد انتخابات از امروز راه‌اندازی شده است، گفت: تمام فرایند انتخابات باید در فضایی امن انجام شود.

وی بر تعیین مکان ستاد انتخابات برای استقرار نیروهای ستادی و پشتیبانی از ۲۸ شهرستان برای هدایت فرآیند انتخابات تاکید کرد و گفت: جلسات ستاد بصورت هفتگی برگزار خواهد شد.

در پایان این جلسه احکام روسا و اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان که روز گذشته توسط استاندار اصفهان صادر شده بود به آنها اعطا شد.

به گزارش ایرنا؛ انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب پنج عضو این مجلس در استان برای دوره هشت ساله و انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۱۹ نماینده استان و یک نماینده مسیحیان ارامنه جنوب برای دوره چهار ساله، روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha