۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85109548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس شورای شهر بوشهر: اعمال مشوق جهت احیا بافت‌های فرسوده ضروری است

بوشهر- ایرنا- رئیس شورای اسلامی مرکز استان بوشهر گفت: احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و جهت‌گیری قرارگاه جهادی مسکن با رویکرد بازآفرینی شهری به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار با ایجاد مشوق‌های مورد نیاز می‌تواند تحولات اساسی در زمینه ساخت و سازها و مقاوم‌سازی ابنیه در شهرها ایجاد کند.

وحید نیک‌روش روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در شصت‌ و هفتمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در شیراز با دستور توسعه و عمران شهری، ضرورت اعمال مشوق جهت احیاء و بهسازی بافت های فرسوده مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: به منظور سرعت‌بخشی به تعهدات دولت در خصوص بافت‌های فرسوده، تهاتر می تواند زمینه‌ساز آغاز یک تحول در این بخش شود.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر و منشی کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای مراکز کشور تصریح کرد: اعطای تسهیلات و تخفیف در بیمه ساختمان، راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در شهرهایی که بافت فرسوده این شهرها فاقد این دفاتر هستند و تعیین زمین‌ها در بافت فرسوده به عنوان زمین‌های تجاری جهت حضور بیشتر سرمایه‌گذار و دسترسی آسان به حمل‌ونقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس در بافت‌های فرسوده مورد تاکید قرار گرفت.

نیک‌روش ادامه داد: با توجه به اهتمام دولت به نوسازی بافت‌های فرسوده، نیاز است که مدیریت های شهری به اعمال مشوق‌ها جهت احیاء بافت های فرسوده و تاریخی توجه جدی کنند.

وی دیادآور شد: مادامی که هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان با مجموعه مدیریت شهری وجود نداشته باشد، در بخش‌های مختلفی که نیاز به ارایه خدمات توسط شهرداری‌ها وجود دارد، شاهد مشکلات گسترده‌ای خواهیم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha