آغاز عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس کشور به فیبرنوری

تهران- ایرنا- با امضای تفاهم‌نامه‌ میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش، عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس کشور از طریق فناوری فیبرنوری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، صبح امروز مراسم «آیین امضا تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال پر سرعت مدارس کشور از طریق فناوری فیبرنوری» با حضور «عیسی زارع‌پور» و «رضا مراد صحرایی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مراسم امضای این تفاهم‌نامه امروز در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه شهر جدید پردیس برگزار شد و به امضای وزرای ارتباطات و آموزش و پرورش، مدارس کشور به فیبرنوری متصل خواهند شد.

به گزارش ایرنا، بهمن ۱۴۰۰ پروژه راهبردی و ملی «فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها» با هدف دستیابی به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم آغاز به کار کرد.

افزایش کیفیت تجربه کاربر، افزایش کیفیت خدمات، کاهش هزینه سرمایه‌گذاری توسعه شبکه پهن‌باند، توجه به آثار زیست محیطی، کاهش شکاف دیجیتال و کاهش هزینه نیروی کار، عدم وابستگی توسعه به منابع محدود فرکانسی، کاهش شکاف دیجیتالی، رشد تولید ناخالص داخلی، ازجمله مزایایی است که طرح ملی فیبرنوری برای کاربران دارد.

پروژه فیبرنوری دارای الزاماتی است که باید رعایت شود. برای توسعه این شبکه باید ۸۰ درصد خانوارهای هر استان تحت پوشش قرار بگیرند. منظور از خانوار تحت پوشش، خانواری واقع در شعاع هوایی حداکثر ۳۰۰ متری یکی از نقاط حضور است که ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ درخواست وی، خدمت دسترسی مبتنی بر فیبر نوری برای او تامین شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha