حضور رهبر جهانی آشوریان در حرم بنیانگذار جمهوری  اسلامی +فیلم

شهرری - ایرنا - مار اپریم اتنائیل، رهبر جهانی آشوریان روز جمعه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن ادای احترام به آرمان های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی با حجت الاسلام سید حسن خمینی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دیدار جمعی از اسقف ها، کشیش ها و نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز گفت و گوی ادیان و رییس اداره ادیان، رهبر جهانی آشوریان را در این دیدار همراهی کردند.

حضور رهبر جهانی آشوریان در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی

در این دیدار همچنین تولیت مطهر حرم مام راحل با تاکید بر احترام حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم در دین مبین اسلام، یادآور شد: در روایات ما آمده که ایشان همراه حضرت مهدی (عج) بر می گردد.

حضور رهبر جهانی آشوریان در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی

وی با اشاره به نامه امام (ره) به گورباچف در خصوص شنیده شدن صدای شکستن استخوان های کمونیسم، اظهار کرد: آن روز شاید کسی باور نمی کرد امپراطوری جریان الحاد به آن صورت فرو بریزد و امروز هم جریانات خداناباور به اشکال مختلف بروز می‌کنند و وظیفه پیروان ادیان دعوت به توحید است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به توصیه قرآن کریم به پیامبران مبنی بر دعوت به «کلمه سواء»، افزود: تمام شعائر الهی نیز برای دعوت به همین امر مهم و این حقیقت است که انالله و اناالیه راجعون.

حضور رهبر جهانی آشوریان در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی

وی تصریح کرد: اگر توفیقی در این کار به دست آید نیز از جانب خداست.

یادگار امام راحل تصریح کرد: البته از پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز روایتی هست که اختلاف میان مردم را رحمت می‌شمارند.

رهبر آشوریان جهان نیز در این دیدار نسبت به همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف کنار یکدیگر با ابراز امیدواری، بر نقش روحانیون در موعظه و هدایت جوامع تاکید کرد.

مار اپریم اتنائیل با اشاره به تبلیغات ضد دینی در سطح جهان، وظیفه عالمان دینی در این راستا را بسیار مهم و با اهمیت برشمرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha