وزیر علوم: مراکز آموزش عالی می‌توانند برای تامین تجهیزات از فاینانس استفاده کنند

شیراز- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در لایحه بودجه امسال یک بند گنجانده شده که فوق‌العاده و استثنایی است و آن اینکه مراکز آموزش عالی می توانند برای خرید و تامین تجهیزات خارجی از بحث فاینانس استفاده کنند و دولت نیز پرداخت آن را تضمین می کند.

به گزارش ایرنا، محمد علی زلفی‌گل جمعه در ادامه سفر به شیراز در نشست مشترک با مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی و موسسه استنادی و پایش علم و فناروی جهان اسلام افزود: بهره مند شدن مراکز آموزش عالی از فاینانس، فرصت بسیار خوبی است که دانشگاه شیراز باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برای تامین نیازهای خود ببرد.

رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: علاوه بر این افزایش ۱۰۰ درصدی که اعتبارات این موسسه را از ۵۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان رساند، تاکنون چندین فقره کمک های ویژه دیگر نیز به این مرکز کرده‌ایم.

زلفی گل اظهارکرد: به سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرده ایم که در بحث افزایش اعتبارات موسسه ISC می تواند از اعتبارات وزارت علوم استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به قدمت دانشگاه شیراز بیان کرد: واقعیت این است که دانشگاه شیراز جایگاه مرجعیت خود را در کشور از دست داده و دلیل آن هم خود این دانشگاه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: در گروه شیمی عالی که در مقطعی بنده در دانشگاه شیراز تحصیل می کردم ۱۰ نفر از اساتید مطرح و به نام حضور داشتند که الان تعداد آنها به سه نفر رسیده است.

زلفی گل افزود: بخش شیمی دانشگاه شیراز همیشه در کشور پرچمدار بود اما الان نامی از آن نیست.

وی ادامه داد: به رغم اینکه برخی از اساتید توانمند برای تدریس در دانشگاه شیراز تقاضا می دهند اما در جذب آنها کوتاهی می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: البته اینکه دانشگاه شیراز دچار اُفت شده فقط محدود به گروه شیمی این دانشگاه نمی شود و قطعا در سایر گروه ها چنین شده است.

زلفی گل بیان کرد: مسئولان دانشگاه شیراز باید تمام استادان شیرازی دانشگاه در هرکجا که هستند را شناسایی کند، با آنها ارتباط برقرار کرده و نسبت به جذب آنها اقدام کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha