باران در راه مازندران

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبر: 85108865
باران در راه مازندران

ساری- ایرنا - هواشناسی مازندران ‌با پیش‌بینی ورود سامانه جدید اعلام کرد که آسمان این استان از امشب تا روز دوشنبه هفته آینده نیمه ابری تا ابری و با بارش باران، وزش باد و کاهش چند درجه ای دمای هوا همراه باشد.

به گزارش خبرنگا ایرنا، هواشناسی با اشاره به گرمی هوا و افزایش چند درجه ای دما طی امروز در مازندران پیش بینی کرد که از شامگاه جمعه آسمان این استان بتدریج ابری و با وزش باد و در ارتفاعات نیز با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

طبق این پیش بینی آسمان مازندران در روز شنبه نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش دما همراه است و در روز یکشنبه از میزان ناپایداری های جوی کاسته می شود اما دوباره از شامگاه این روز مناطق غربی شاهد رگبار باران خواهند بود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که روز دوشنبه نیز شرایط جوی این استان با کاهش دما و به طور متناوب با بارندگی و وزش باد و در روز سه شنبه نیز با بارش پراکنده بارنا همراه باشد.

طبق پیش بینی هواشناسی هر چند میانگین دمای هوا تا روز شنبه آینده در مناطق مرکزی وشرقی نیز ۲۲ تا ۲۳، مناطق غربی بین ۱۹ تا ۲۰ و مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود اما با ورود سامانه جدید، دمای هوای مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده همچنان روند کاهشی را در پیش بگیرد.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، در روز دوشنبه هفته آینده با چندین درجه کاهش به ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد. میانگین دمای هوا در مناطق غرب نیز از ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در روزجاری، با چند درجه کاهش در روز دوشنبه هفته آینده به ۱۴ تا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز در طی این مدت شاهد کاهش دما خواهند بود بگونه ای که میانگین دمای هوای این مناطق از ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه کاهش در روز دوشنبه هفته آینده به ۱۰ تا ۱۲ درجه انتی گراد بالای صفر می رسد.

باران در راه مازندران

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری بویژه در ارتفاعات همراه با افزایش دما و از شب با افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات استان با رگبار پراکنده و در روز شنبه نیز در مناطق ساحلی تا دامنه ها نیمه ابری گاهی افزایش ابر همراه با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز صاف تا نیمه ابری پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز یکشنبه آینده نیمه ابری و از شب بتدریج ابری از سمت غرب استان با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، به تناوب با بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق همراه خواهد بود

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که در روز دوشنبه در مناطق مرتفع بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ متر، بارش برف دور از انتظار نیست.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۶.۱ و آلاشت با ۱۷.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا با موج کوتاه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha