۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85108857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ خانواده خراسان‌شمالی در انتظار فرزندخواندگی هستند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ خانواده این استان در نوبت فرزندخواندگی هستند که بیشتر آنان مربوط به متقاضیان سرپرستی کودکان زیر ۲ سال است.

محسن توحیدی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته ۲۳ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شد.

وی افزود: نوزادان به ویژه دختر تا ۲ سالگی تقاضای بیشتری برای فرزندخواندگی دارند و هرچه سن فرزندان بالاتر می‌رود احتمال فرزندخواندگی برای آنها کمتر می‌شود.

توحیدی مقدم تصریح کرد: فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی تا ۱۶ سالگی می‌توانند به خانواده‌های متقاضی واگذار شوند و همواره تعداد متقاضیان از فرزندان بیشتر است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به راه اندازی سامانه فرزندخواندگی یادآور شود: سامانه ملی فرزند خواندگی به منظور تسهیل روند کار، تسریع در فرایند واگذاری، آگاهی بخشی به متقاضیان و حذف موارد سفارشی راه اندازی شده است.

۲۲۰ کودک چشم انتظار داشتن پدر و مادر

وی گفت: ۱۴ مرکز نگهداری کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست در خراسان شمالی وجود دارد که ۲۲۰ کودک و نوجوان را زیر پوشش دارند.

توحیدی مقدم افزود: از مجموع این مراکز یک مرکز شیرخوارگاه دولتی با ظرفیت ۱۸ کودک و ۱۳ مرکز نیز با مشارکت مردم و خیران توسط موسسه های خیریه مدیریت و اداره می شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: کودکان به تفکیک سنی سه تا هفت، هفت تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در این مراکز نگهداری می شوند که هزینه تمامی این مراکز توسط موسسه ها و خیران تامین می شود و از سازمان بهزیستی نیز یارانه دریافت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی کودکان و نوجوانانی که در این مراکز نگهداری می شود شرایط واگذاری برای فرزندخواندگی به خانواده ها را ندارند زیرا برخی از سرپرستان آنها در زندان به سر می برند و یا معتاد هستند که بعد از دوره ای فرزندشان را تحویل می گیرند.

توحیدی مقدم عنوان کرد: مراجعان برای دریافت خدمات فرزندپذیری می توانند از طریق سامانه فرزندخواندگی اقدام و مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی سازمان بهزیستی تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین والدین از بین متقاضیان سرپرستی و تامین حداکثر منافع عالیه برای کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که این سازمان بر اساس مدارک شناسایی، تحصیلی، شغلی و مالی، پاسخ استعلام سازمان های مربوطه راجع به صلاحیت متقاضیان اظهار نظر می‌کند.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha