مقام لهستانی: ورشو تاکنون بیش از ۳۰۰ تانک به اوکراین فرستاده است

تهران-ایرنا- آندری سادو نماینده دائم لهستان در اتحادیه اروپا در گزارشی توییتری از ارسال بیش از ۳۰۰ تانک از سوی ورشو به اوکراین از آغاز جنگ با روسیه خبر داد و گفت : لهستان همچنین تاکنون ۱۴ فروند جنگنده میگ ۲۹ نیز به کی‌یف منتقل کرده است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، از کل ۵۷۵ دستگاه تانک اهدا شده به اوکراین از زمان آغاز جنگ تاکنون، لهستان با ارسال ۳۲۵ دستگاه تانک مقام اول را در میان حامیان اوکراین به خود اختصاص داده است.

همچنین هلند با ارسال ۸۵ دستگاه تانک مقام دوم، آلمان با ارسال ۸۰ دستگاه تانک مقام سوم و ایالات متحده نیز با ارسال ۷۶ دستگاه تانک مقام چهارم را دارا هستند.

مقام لهستانی: ورشو تاکنون بیش از ۳۰۰ تانک به اوکراین فرستاده است

علاوه بر این، از زمان آغاز جنگ تاکنون لهستان به‌ تنهایی با ارسال ۱۴ فروند جنگنده میگ ۲۹ به اوکراین، سهم ۵۰ درصدی از کل جنگنده‌های اهدا شده به کی‌یف (جمعا ۲۸ فروند) را به خود اختصاص داده است.

در میان تانک‌های اهدایی از سوی لهستان، ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ و همچنین تانک‌های مدرن تی۷۲ مشاهده می‌شود.

آندری دودا رئیس جمهور لهستان در ماه آوریل اعلام کرد که کمک‌های تسلیحاتی که لهستان تا به حال به اوکراین اهدا کرده حدود ۳ میلیارد یورو برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، مجله اشپیگل پیش از این گزارش داد که آلمان با درخواست لهستان برای تحویل جنگنده‌های میگ ۲۹ به اوکراین موافقت کرده است.

ورشو برای تحویل این جنگنده‌ها به اوکراین به تائید برلین نیاز داشت زیرا جت‌های جنگنده دوران شوروی از طرف آلمان شرقی به لهستان تحویل داده شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha