سرپرست وزارت آموزش و پرورش: باید از حکمرانی علمی دفاع کنیم

شیراز-ایرنا-سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حکمرانی علم یکی از اصلی‌ترین منشأهای قدرت ماست، گفت: باید از حکمرانی علمی دفاع کنیم.

به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی پنجشنبه در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در شیراز در حال برگزاری است، بر ضرورت حکمرانی علم در جامعه تاکید کرد و افزود: حکمرانی علم موضوعی است که ما را به قدرت رسانده است و تردیدی نیست که باید از حکمرانی علمی دفاع کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حکمرانی علم یکی از اصلی‌ترین منشاهای قدرت ماست، اظهارکرد: امروز اگر به یک قدرت قطعی منطقه ای و یک قدرت کم نظیر جهانی تبدیل شده ایم، بی تردید ریشه اش علمی است. هرچیزی که ما را از کار علمی باز می دارد باید فاصله بگیریم.

صحرایی افزود: باید به محققان جوان بیشتر توجه کنیم البته برای حفظ نخبگان در عرصه علم و دانش باید کار بیشتری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه یونسکوی جهان اسلام، آیسسکو است، بیان کرد: سه وزیر ایران عضو این شورا هستند. ما باید برنامه ای برای توسعه روابط بین المللی مبتنی بر یک پارادایم خاص عرصه بین الملل داشته باشیم؛ در آیسسکو باید رئیس دانشگاه‌ها حضور داشته باشند و ایران حضور بیشتری در این سازمان داشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه نیاز مبرمی به نظم درونی و همبستگی در نظام تعلیم و تربیت داریم، گفت: بایستی پیوند آموزش عالی و آموزش متوسطه و ابتدایی را بیشتر کنیم چراکه ورودی آموزش عالی، خروجی آموزش و پرورش است. ما باید هماهنگی و همبستگی ۲ وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالی را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: در پنچ رشته مقطع کارشناسی دوره های تحصیلی مشترک بین دانشگاه‌های وزارت علوم و شعبات دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود که دانشجویان می‌توانند به مدت ۲سال در دانشگاه‌های وزارت علوم و ۲ سال دیگر در شعبه‌های دانشگاه‌های فرهنگیان تحصیل کنند.

این اجلاس روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در محل مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha