داستان‌نویسان حوزه هنری اردبیل به باغ رمان ایرانی راه یافتند

اردبیل - ایرنا - مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل از راهیابی طرح‌های ۲ داستان‌نویس این حوزه به پروژه باغ رمان ایرانی، در راستای شناسایی و حمایت از استعدادهای خلاق این گونه ادبی خبر داد.

قاسم مزین عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دبیر اجرایی و معاون مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، امروز اسامی ۵۲ داستان‌نویسی که طرح‌های آنها در پروژه "باغ رمان ایرانی" برگزیده شده را اعلام کرد که خدیجه خانی و مبینا خلیل‌زاده از باشگاه داستان حوزه هنری اردبیل جزو آنها هستند.

وی افزود: هنرجویان و داستان نویسان راه‌یافته به این پروژه، طی هشت ماه زیر نظر استادان فن به تولید رمان خواهند پرداخت و در بین استادان این دوره نیز سیدمحمود مهدوی سرپرست باشگاه داستان حوزه هنری استان اردبیل و از نویسندگان مطرح کشور مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: هنرجویان باغ رمان ایرانی علاوه بر فراگیری مهارت‌های نوشتن، در اردوهای آموزشی و کارگاه‌های تخصصی شرکت خواهند کرد و در پایان دوره، آثار تولیدی پس از تایید کارشناسان و ارسال به انتشارات سوره مهر، ارزیابی و به چهار رمان برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

به گفته مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل، مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور بنا دارد به میمنت ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه یا پروژه‌ای به نام "باغ رمان ایرانی" مکانی فراهم کند تا ۴۴ داستان‌نویس مستعدی که کمتر فرصت بروز استعداد به آن‌ها داده شده، زیر نظر مربیان داستان‌نویسی به نگارش رمان بپردازند تا صدای ایرانِ امروز در قالب رمان، بیش از پیش شنیده شود.

حوزه هنری استان اردبیل با داشتن هنرمندان و نویسندگان متعدد در شاخه‌های ادبی، فرهنگی و هنری فعال است و افتخارات قابل توجهی در رقابت‌های منطقه ای و ملی کسب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha