۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85108321
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ضرورت ارتقای آگاهی از بازار سرمایه از نگاه مدیرعامل فرابورس

سمنان - ایرنا - مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه بازار سرمایه در بُعد تامین سرمایه مغفول مانده است، گفت: ارتقای آگاهی از این بازار یک ضرورت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شیرازی روز پنجشنبه در دومین همایش تامین مالی از بازار سرمایه در استان سمنان در سالن اجتماعات استانداری سمنان افزود: اکنون بازار سرمایه در کشور در چهار قالب شامل بورس کالا، اوراق بهادار تهران، بورس انرژی و فرابورس فعال است.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ از طریق فرابورس تامین مالی شد، خاطر نشان کرد: نخستین بازار سرمایه با تامین مالی ۲۷۰ میلیارد تومان در سالجاری از استان سمنان بود که خبری خوشایند است.

ضرورت ارتقای آگاهی از بازار سرمایه از نگاه مدیرعامل فرابورس

شیرازی ادامه داد: ۷۰۰ شرکت در بازار بورس و فرابورس فعال است که از این تعداد فقط هفت شرکت از استان سمنان است و به عبارتی حدود یک درصد از شمار واحدهای تولیدی پذیرش شده در بورس و فرابورس از استان سمنان است و این موضوع شایسته این استان سمنان نیست.

وی تصریح کرد: ۱۷ صندوق فعال در زمینه پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط با سقف سرمایه ۲۵ میلیارد تومان برای تامین مالی فعال است.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: راه‌اندازی بازار دارایی فکری، راه‌اندازی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط، رونمایی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و پذیره نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات از جمله اقدامات و تلاش‌های فرابورس است.

وی اضافه کرد: ۲۱ صندوق شامل پنج صندوق خصوصی و ۱۶ صندوق جسورانه در بازار سرمایه فرابورس فعال و آماده پذیرش واحدهای دارای قابلیت پذیرش است.

ورود شرکت‌های فناورانه به بازار سرمایه از اولویت‌های سازمان بورس

مدیرعامل شرکت بورس تهران نیز گفت: ورود شرکت‌های فناورانه و دانش بنیان به بازار سرمایه از رویکردهای جهانی و اولویت سازمان بورس و فرابورس در کشور است.

محمود گودرزی افزود: رویکرد جهان ورود شرکت‌های فناورانه و دانش‌بنیان به بازار سرمایه است و امید است به توان با اهتمام ویژه شرایط را برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان به بازار سرمایه تسهیل و تسریع کرد.

وی ادامه داد: شاخص سواد در استان سمنان از استاندارد کشوری بالاتر است و انتظار می‌رود با ارتقای آگاهی از بازار سرمایه ورود بخش خصوصی و دانش بنیان‌ها از استان سمنان در بازار سرمایه تقویت شود.

به گفته مدیرعامل شرکت بورس تهران، تلاش می‌شود تامین مالی برای واحدهای تولیدی استان سمنان به ویژه در بخش دانش بنیان در بورس و فرابورس تسهیل شود.

وی بیان کرد: تامین مالی برای واحدهای تولیدی استان سمنان در بازار سرمایه نقشی مهم در تامین نقدینگی برای رونق واحد تولیدی و اشتغالزایی دارد.

گودرزی یادآور شد: سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲ و نیم درصد عرضه اولیه کل کشورهای دنیا شرکت‌های فناورانه بود.

به گزارش ایرنا، همایش تامین مالی از بازار سرمایه با چهار محور شامل تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های نیمه‌تمام، پذیرش شرکت‌ها در بازار بورس و برگزاری دوره‌های آموزشی، امروز (پنجشنبه) در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان در حال برگزاری است.

پذیرش شرکت‌های پیش‌ران استان سمنان بدون نوبت در بازار سرمایه، از جمله اهداف برگزاری دومین همایش تامین مالی از بازارهای سرمایه است.

برگزاری بخش تخصیص برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان از بازار بورس و برگزاری رویداد آموزشی ارتقای سواد مالی در سه قشر دانشجویان، دانش‌آموزان و واحدهای تولیدی، در بازار سرمایه دنبال می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha