۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85108293
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سه هزار واحد مسکن روستایی در خراسان‌شمالی تکمیل و تحویل شد

بجنورد-ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: پارسال سه هزار واحد مسکن روستایی در استان تکمیل و تحویل شد و بر این اساس شاخص برخورداری این قشر از سرپناه مستحکم پنج درصد ارتقا یافت.

علی روحانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال سهم استان از مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت پنج هزار فقره تسهیلات طرح ویژه روستایی بود که از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۸۹۷ فقره تسهیلات به بانک معرفی و سه هزار و ۶۸۱ فقره از پرونده ها منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل حساب ۱۰۰ امام(ره) برای ساخت ۲۰۶ واحد مسکونی به مبلغ هشت میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه به تعداد ۲۰۳ فقره به مبلغ چهار میلیارد و ۸۷۶ میلیون تومان برای تکمیل واحدهای مسکونی در اختیار قرار گرفت.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: تعدادی از واحدهای افتتاح شده از محل تفاهم نامه های منعقد شده با سازمان‌های بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه است و از محل تفاهم نامه محرومان هم ۲ هزار و ۶۳۷ واحد افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی روستایی برای اقشار محروم در دست ساخت که ساخت یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای قشر محروم در روستاهای استان در قالب تفاهم نامه با کمیته امداد و بسیج سازندگی در دست پیگیری و انجام است.

روحانی افزود: همچنین در تفاهم میان بنیاد مسکن با بنیاد مستضفان، ۷۱۱ واحد مسکونی برای اقشار ضعیف روستاها که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند ساخته می شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در مجموع در استان ۵۸ هزار و ۷۷۱ واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است و بر این اساس ۵۹ درصد از منازل روستایی در این خطه از کشور مقاوم سازی شده اند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha