۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85108222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در پردیس مسدود شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85108222
۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در پردیس مسدود شد

پردیس - ایرنا - مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی یک هفته کاری با انسداد و پرکردن پنج حلقه چاه غیر مجاز از خروج ۲۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در سال از سفره های آب زیرزمینی در حوزه عملکرد این امور جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی نسب روز پنجشنبه افزود: با تلاش کارشناسان بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضایی طی یک هفته کاری ، پنج حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی ۱۲.۵ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

این مسئول با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، خاطرنشان کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

وی یادآور شد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

رفع تصرف ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از بستر رودخانه دره چای

۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در پردیس مسدود شد

مدیر امور منابع آب شهریار از رفع تصرف ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از بستر رودخانه دره چای در محدوده منطقه فردوسیه شهریار خبر داد.

حیدر دهقانی اظهار داشت: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی امورمنابع آب شهریار و پیگیری به عمل آمده، عملیات رفع تصرف مساحتی در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از بستر رودخانه دره چای انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش واحد آب های سطحی این امور تصرفات شامل خاکریزی، تسطیح و دیوارکشی سرتاسری به وسیله بلوک سیمانی و نصب درب فلزی بود که رفع تصرف در معیت نیروی انتظامی شهرستان شهریار با تامین تجهیزات و ادوات انجام شد.

دهقانی یادآور شد: این شرکت بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استــان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استـان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha