۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85108219
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تیم زیر ۱۸ سال گلف مازندران در مسابقات قهرمانی کشور سوم شد

ساری - ایرنا- تیم زیر ۱۸ سال گلف مازندران در مسابقات کشوری این دوره از رقابت ها به مقام سوم رسید.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مسابقات قهرمانی گلف زیر ۱۸ سال پسران کشور به مدت سه روز در مجموعه انقلاب تهران برگزار شد.

این مسابقات با حضور ۵۰ ورزشکار از ۱۲ استان برگزار شد که تیم اعزامی شهر امیرکلا به عنوان نماینده استان مازندران موفق شد جایگاه سوم تیمی این رقابت‌ها را پس از تیم های خوزستان و لرستان کسب نماید.

گُلْف یا گوی‌چال یکی از بازی یا ورزش فضای آزاد است که در آن بازیکنان به‌طور فردی یا تیمی به‌وسیله چوبهای گوناگون ویژه‌ای توپ گلف را درون سوراخی در زمین می‌اندازند. در آیین‌نامه بازی گلف این بازی را اینگونه تعریف کرده‌اند: «گلف پرتاب یک توپ از نقطه نخست بازی به درون یک سوراخ است که به‌وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قانون‌های ویژه‌ای صورت گرفته باشد.»

خاستگاه گلف ریشه در فلات ایران، پس از آشنایی انگلیسی ها با پادشاهان صفوی و دیدن بازی کردن چوگان توسط شاه ایران دارد. در پی آن چوگان به اروپا راه یافت و از آن ورزش گلف در سرزمین اسکاتلند پدید آمد. این بازی از چندین سده پیش در بریتانیا بازی می‌شده‌است. مشهورترین و قدیمی‌ترین زمین گلف جهان در شهر سنت اندروز در اسکاتلند قرار دارد و نخستین آیین‌نامهٔ رسمی این رشته در شهر ادینبورگ پایتخت اسکاتلند نوشته شده‌است. واژهٔ «گلف» که از سدهٔ ۱۶ میلادی برای این بازی به کار می‌رود از واژه‌های قدیمی اسکاتلندی «Golve» و «Goff» گرفته شده که در پایه گرفته شده از واژهٔ آلمانی میان‌سده‌ای «Kolf» بوده‌است. این واژه «kolf» به چم باشگاه است. این بازی با اینکه معمولاً به عنوان بازی مرفّهان و نخبگان به‌شمار می‌آید، امروزه در میان طبقات دیگر هم طرفدار یافته و بازیگران بیشتری را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

مسابقات گلف قهرمانی کشور؛ تیم زیر ۱۸ سال گلف مازندران در جایگاه سوم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha