۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85108182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های تولید جلبک در پساب زهکش‌های نخیلات دشتستان اجرایی شود

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: اجرای لایروبی زهکش‌های دشتستان بسیار مهم و اثرگذار است و در همین ارتباط طرح‌های تولید جلبک در پساب زهکش‌های نخیلات دشتستان باید اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان با اشاره به ورود آب زهکش‌ها به خور مزین افزود: تولید جلبک در این منطقه مورد مطالعه قرار گرفته و نتیجه تحقیقات بیانگر این است که از پساب می‌توان تولید جلبک کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه باید زنجیره ارزش در حوزه خرمای استان بوشهر ایجاد شود افزود: امروز شاهد اقدام ارزشمندی هستیم که در تولید محصول در این منطقه و پائین‌دست آن اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اقدامات اساسی در منطقه پائین‌دست این شبکه‌ها اجرا شود، تصریح کرد: لایروبی از منطقه بصری به سمت حله که از مطالبه‌های مردم است باید با همکاری فرمانداران شهرستان‌های دشتستان، بوشهر و گناوه طی یک ماه آینده اجرا شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: رودخانه‌های شاپور و دالکی و احداث بزرگترین سدهای استان بر روی این رودخانه‌ها ظرفیت خوبی را برای اقتصاد پایدار در دشتستان فراهم کرده است.

وی ادامه اداد: مسائل شهرستان دشتستان با نگاه جهادی در حال پیگیری است که با تلاش فرماندار دشتستان و نماینده این شهرستان در مجلس شاهد دستاوردهای خوبی هستیم.

تحول در بخش کشاورزی ضروری است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحول و ایجاد انقلاب در بخش کشاورزی و تلاش برای خروج از حالت سنتی و کم بازده و حرکت به سمت کشاورزی نوین یکی از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیم رضایی افزود: همان‌طور که در بحث آب کارهای ارزشمندی آغاز شده و باید به سرانجام برسد و در بخش کشاورزی نیز در حوزه فروش و بازاریابی باید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی لایروبی زهکش‌های آبیاری و زهکشی دشتستان یکی از آرزوها و مطالبه‌های مردم اجرای این پروژه بود و انتظار می‌رود سایر مناطقی از دشتستان که نیاز به لایروبی دارد به خصوص منطقه زیارت نیز انجام شود.

طرح‌های تولید جلبک در پساب زهکش‌های نخیلات دشتستان اجرایی شود

رضایی تاکید کرد: ای کاش یارانه‌هایی که معلوم نیست به کجا می‌رود به بخش کشاورزی داده می‌شد تا زمینه اجرای پروژه‌هایی که در این بخش سال‌ها معطل مانده است به نتیجه برسد.

زیرساخت‌های کشاورزی دشتستان نوسازی و بهسازی می‌شود

فرماندار دشتستان گفت: زیرساخت‌های کشاورزی دشتستان نوسازی و بهسازی می‌شود.

احمد بنافی افزود: زیرساخت‌هایی که از گذشته در حوزه کشاورزی دشتستان فراهم شده بود ولی به خاطر برخی بی‌توجهی‌ها شبکه‌های آبیاری و زهکشی به خوبی نگهداری نشده است.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: همه اراده‌ها امروز یک جا جمع شده است تا یک کار جهادی در حوزه زهکشی‌های دشتستان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه زه‌آب ۲ میلیون اصله نخل توسط این شبکه‌ها جمع‌آوری می‌شود افزود: لایروبی این کانال‌های زهکشی نقش مهمی را در بهبود کمیت و کیفیت کشاورزی در این منطقه خواهد داشت.

طرح‌های تولید جلبک در پساب زهکش‌های نخیلات دشتستان اجرایی شود

بنافی افزود: در یک بازه سه تا چهار ساله ۱۹۰ کیلومتر از شبکه‌های زهکشی شهرستان دشتستان لایروبی خواهد شد تا شاهد احیای این زیرساخت‌ها باشیم و رضایت‌مندی کشاورزان فراهم شود.

وی گفت: شاهد یک روحیه جهادی در حوزه کشاورزی و آب استان بوشهر هستیم که با شناسایی مشکلات می‌توانیم اقدامات اساسی را برای رفع مشکلات داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha