۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85108173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی زنجان نسبت به بارش‌های رگباری و خیزش گرد و غبار هشدار داد

زنجان - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان زنجان نسبت به بارش های رگباری باران، تگرگ، وقوع رعد و برق و خیزش گرد و غبار هشدار داد.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این وضعیت جوی از بعدازظهر شنبه آغاز خواهد شد، افزود: منطقه اثر این سامانه شهرستانهای زنجان، طارم، ابهر، خرمدره، سلطانیه، ماهنشان، ایجرود و خدابنده خواهد بود.

حسین سلطانی با بیان اینکه این شرایط جوی تا اواخر روز دوشنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها، خطر اصابت صاعقه و آسیب و خسارت به محصولات کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای کوهستانی، آسیب به تاسیسات مرتفع شهری و روستایی، احتمال سقوط بنرهای تبلیغاتی و درختان خشکیده بر اثر وزش باد شدید اثر مخاطره ای این شرایط جوی پیش بینی شده است.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات به جهت احتمال وقوع رعد و برق خودداری و در سفرهای برون شهری به خصوص تردد در محورهای کوهستانی به دلیل احتمال بارش برف احتیاط و سرعت مطمئنه را رعایت و از عبور و پارک خودروها کنار درختان خشکیده و بنرهای تبلیغاتی خودداری کنند.

سلطانی یادآورشد: کشاورزان نیز باید از محصولات و تاسیسات خود در برابر شرایط جوی بیان شده محافظت، تجهیزات سامانه های ضد تگرگ را آماده سازی و راه اندازی و از محلول پاشی و سم پاشی درختان و دیگر محصولات خودداری کنند.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۹ و ۲۵ درجه، خرمدره ۱۱ و ۲۶ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۵ درجه، آببر ۱۷ و ۳۱ درجه، سلطانیه هشت و ۲۴ درجه، قیدار هشت و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی خنک‌ترین نقطه استان طی شبانه روز گذشته را خیرآباد با ۶ درجه و گرمترین نقطه را گیلوان با ۳۳ درجه سانتیگراد بیان کرد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha