راه‌های مسدود شده از سیل پنج روستای مشگین‌شهر بازگشایی شد

اردبیل - ایرنا -راهداران شهرستان مشگین شهر راه‌های ارتباطی مسدود شده از سیل روز گذشته پنج روستای این شهرستان را بازگشایی کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشگین شهر از ساعات اولیه جاری شدن سیل فعالیت خود را آغاز کرده و امروز موفق به بازگشایی راه‌های یوسف خان کندی ، مرادلو ، امیر کندی ، گده کهریز و علی کهریز شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با حضور در روستاهای سیل‌زده گفت: سیل با عبور از مسیرهای فرعی و جانبی باعث مسدود شدن مسیرهای اصلی تعدادی از روستاهای شهرستان مشگین‌شهر شده است.

مهدی خدمتی افزود: با بکارگیری امکانات برای بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاهای واقع در بخش‌های مرکزی و مرادلوی مشگین‌شهر تلاش می‌شود تا مشکلات کشاورزان برطرف شود.

وی ادامه داد: هنوز مجموع خسارات وارد شده از جانب سیل در شهرستان مشگین‌شهر برآورد نشده و پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل از برگزاری منظم جلسات ستاد مدیریت بحران استان برای مقابله با خطرات احتمالی با حضور تمامی اعضا خبر داد و اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله هلال احمر، اورژانس و راهداری آماده خدمت به هموطنان هستند.

 به گزارش ایرنا طی هفته های اخیر بارش برف ، سرمازدگی، سیل و تگرگ خسارتهای به کشاورزان و باغداران شهرستان مشگین شهر وارد کرده است. 

جاری شدن سیل بخش عمده‌ای از زمین‌های زراعی و باغات حاشیه رودخانه قره‌سو در شهرستان مشگین‌شهر را زیر آب برده و خسارات زیادی وارد کرد.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای به‌کارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha