۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85108064
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی جدید وارد زنجان می‌شود

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبر: 85108064
سامانه بارشی جدید وارد زنجان می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی جدیدی از اولین روز هفته آینده وارد استان می‌شود که عمده فعالیت آن تا روز دوشنبه خواهد بود.

مرتضی قدیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف این استان صاف تا قسمتی ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد بود، افزود: شرایط جوی طی امروز و فردا در استان پایدار پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: سامانه بارشی که از هفته آینده در استان فعال می‌شود موجب بارش های رگباری پراکنده، رعد و برق و در بعدازظهرها با وزش باد شدید خواهد شد که در این خصوص هشدار زرد نارنجی و در صورت شدت یافتن این شرایط جوی هشدار نارنجی صادر خواهد شد.

قدیمی با بیان اینکه به لحاظ دمایی تا روز شنبه هوای نسبتا گرمی در استان حاکم خواهد بود، خاطرنشان کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده دمای هوا در اغلب نقاط استان کاهش خواهد یافت.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

قدیمی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان هشت و ۲۰ درجه، خرمدره ۹ و ۲۲ درجه، ابهر هفت و ۲۳ درجه، آببر ۱۵ و ۲۴ درجه، سلطانیه پنج و ۱۹ درجه، قیدار هشت و ۱۷ درجه و ماهنشان ۹ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

محمدی، دمای هوای فعلی زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha