۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۵:۰۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85108033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بولیوی برای استفاده از یوان در مبادلات بین‌المللی اعلام آمادگی کرد

تهران- ایرنا- لوئیس آرسه رئیس جمهوری بولیوی گفت که کشورش آماده است در مبادلات بین‌المللی از یوان چین استفاده کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آرسه بامداد پنجشنبه گفت: دو اقتصاد منطقه آمریکای لاتین (برزیل و آرژانتین) با چین توافق کرده‌اند تا در مبادله با این کشور از یوان استفاده کنند

وی با بیان اینکه بولیوی نمی‌تواند خود را از این مساله دور نگه دارد، افزود: ما د رآمریکا همیشه تحت تاثیر شدید آمریکا بوده‌ایم. اما امروز بسیاری از کشورها تجارت بیشتری با چین دارند. اوضاع در حال تغییر است.

در چند ماه گذشته، شماری از بلوک‌های منطقه‌ای در جهان به دلیل تزلزل‌پذیر بودن دلار، انجام مبادلات تجاری با ارزهای غیر از دلار آمریکا را در پیش گرفته‌اند.

به باور کارشناسان، به دنبال ایجاد نوسانات شدید در دلار در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد ارزش ارزهای محلی بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر دلار آمریکا داشته باشند و در نتیجه کشورها برای مقاوم کردن اقتصاد خود به دنبال جایگزین مناسبی برای دلار در معاملات تجاری جهانی هستند.

کارشناسان اقتصاد بین‌الملل می‌گویند کاهش استفاده از دلار و همچنین دلارزدایی یک مساله جدید نیست اما به نظر می‌رسد به تازگی این رویکرد به شدت در حال جریان است و می‌توان شاهد تغییرات چشمگیر در آینده بود.

آرژانتین اخیرا با پکن به توافقی رسید که بر اساس آن قرار است در ازای واردات از چین، یوان پرداخت کند.

لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل نیز چند هفته پیش در سفر به چین از توافق دو کشور برای استفاده از یوان در مبادلات تجاری دو طرف استقبال کرد.

هفته گذشته آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری آرژانتین برای دیدار با داسیلوا و رایزنی درباره حذف دلار از روابط تجاری دو کشور به برزیل سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha