نخستین شرط حکمرانی فرهنگی استفاده از دانشمندان است

شیراز- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نخستین شرط حمکرانی فرهنگی، استفاده از دانشمندان علوم مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، شامگاه چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی فارس در شیراز افزود: اگر فکر کنیم که می‌توانیم در مورد همه مباحث، تئوری‌ها و الگوها نظر دهیم سخت در اشتباه هستیم چرا که دوره اینگونه رفتارها گذشته است.
وی، با طرح این پرسش که، مدل و الگوی حکمرانی فرهنگی که در زمانه ما جوابگو باشد چیست؟ ادامه داد: امروز دنیا به سمت پلتفرم پیش می رود، الگوی حکمرانی فرهنگی ما با وجود این پلتفرم ها چیست؟ باید دنیای الگوهای فرهنگی امروز را بدانیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه مشارکت دانشگاهیان در حوزه برش نقشه مهندسی فرهنگی جدی گرفته شود افزود: دانشگاه شیراز دانشمند علوم انسانی با رویکرد اسلامی دارد، دانشمندانی که همه از چهره های ملی هستند که باید بکار گرفته شوند.
وی افزود: شهر شیراز و کل استان فارس در کشور جایگاه ویژه ای دارد، شیراز شهر هنر، فلاسفه و عرفاست و انواع هنرها در این شهر نهفته هست و از یک تنوع هنری برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: شیراز شهر حکمت است و ظرفیت عظیمی در این شهر تمدن خیز وجود دارد که نباید ما وضع کنونی شیراز را ببینیم.
وی گفت: باید دیروز شیراز را بدانیم تا بتوانیم برای فردا و پس فردای آن برنامه ریزی فرهنگی انجام دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha