اعلام آمادگی یک صندوق بازنشستگی برای خدمت به دانش‌بنیان‌ها در اینوتکس ۲۰۲۳

تهران - ایرنا - معاون مالی صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز، هدف اصلی از حضور این مجموعه در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ را ارتباط و همکاری با دانش بنیان‌هایی دانست که قادر به جذب در صندوق‌های مختلف نیستند.

به گزارش ایرنا، حسین لطیفی در حاشیه امضاء تفاهمنامه بین «منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام» و «صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ در پارک فناوری پردیس در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: اکنون جامعه هدف این صندوق برای عضوگیری، شرکت های دانش بنیان و فعالان زیست بوم نوآوی و فناوری است.

وی در توضیح بیشتر در خصوص برنامه این صندوق غیردولتی بازنشستگی با بیان اینکه، طبق برنامه تعریف شده اعضاء صندوق سابقه ۱۰ تا ۱۵ ساله خود را از تأمین اجتماعی به صندوق آینده‌ساز منتقل می کنند، هدف اصلی این صندوق را هم اکنون جذب شرکت‌های دانش‌بنیانی دانست که اغلب نیز از سابقه دانش‌بنیانی پایینی برخوردارند.

اعلام آمادگی یک صندوق بازنشستگی برای خدمت به دانش‌بنیان‌ها در اینوتکس ۲۰۲۳


لطیفی با اشاره به حضور صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ با تاکید براینکه، قصد ما ارتباط هرچه بیشتر و همکاری با حوزه دانش بنیان کشور است، افزود: زیرا شرکت‌های دانش‌بنیان قادر به جذب در سایر صندوق‌های بازنشستگی نیستند به عنوان مثال آنها نمی‌توانند جذب صندوق بازنشستگی مجموعه ای همچون صداوسیما شوند شرط جذب در این صندوق آن است که شما کارمند این مجموعه باشید.

وی ادامه داد: اما این صندوق هیچ محدودیتی برای عضویت ندارد و همه فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان قادر به عضویت در این صندوق هستند.

معاون مالی صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز، ویژگی دیگر این صندوق را که به گفته وی آن را از سایر صندوق ها متمایز کرده است، موضوع «درمان» دانست و تاکید کرد: کیفیت ارائه خدمات درمانی این صندوق در هیچ صندوقی یافت نمی‌شود.

لطیفی همچنین گفت: سعی ما این است که با نگاه علمی دقیق تری سرمایه‌گذاری‌ در حوزه‌های مختلف را تنوع بخشیم و دارایی‌های صندوق را بهتر و علمی‌تر اداره کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت یک صندوق با شرایط صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز به طور حتم باید با تنوع همراه باشد و سال گذشته نیز مطالعات خوبی برای بهبود هرچه بیشتر سرمایه گذاری در حوزه های مختلف انجام شده، تاکید کرد: باید حتماً ریسک سرمایه گذاری را هرچه بیشتر کاهش و بازدهی را افزایش دهیم زیرا رسالت بسیار بزرگ صندوق پرداخت حقوق به بازنشستگان است.

معاون صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز همچنین نکته بسیار مثبت و وجه متمایز این صندوق از سایر صندوق‌های بازنشستگی را وضعیت بهتر و مناسب تر نسبت به سایر صندوق های بازنشستگی عنوان کرد که به گفته وی بعضا دچار بحران هستند.

لطیفی در عین حال تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های این صندوق در حال حاضر در حوزه ساخت و ساز در جنوب کشور بوده و باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و شرایط تورمی، بازدهی قابل توجهی برای این مجموعه بدنبال داشته است.

وی افزود: صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز علاوه بر املاک در حوزه‌هایی شبیه فلزات اساسی، نفت و گاز پتروشیمی، شرکت‌های سیمانی و ... نیز سرمایه‌گذاری‌هایی داشته که از بازدهی مناسبی برخوردار بوده و از محل درآمدهای آن، حقوق بازنشستگی و همچنین هزینه‌های درمانی بازنشستگان تامین می شود.

اعلام آمادگی یک صندوق بازنشستگی برای خدمت به دانش‌بنیان‌ها در اینوتکس ۲۰۲۳

لطیفی تصریح کرد: اکنون طرحی را در حوزه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در دست مطالعه و اقدام داریم و در صورت اطمینان از بازدهی مناسب آن به این حوزه نیز ورود خواهیم کرد.

معاون صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز با تاکید بر اینکه، حیات و پایداری صندوق بازنشستگی وابسته به عضوگیری مناسب و هرچه بیشتر است، گفت: ماهانه بخشی از درآمد اعضای فعال عضو صندوق به عنوان کسورات به حساب صندوق واریز می شود و آنها نیز پس از گذشت ۳۰ سال، علاوه بر دریافت حقوق بازنشستگی از هزینه های درمانی مناسبی نیز برخوردار می شوند.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری(INOTEX ۲۰۲۳) و نخستین رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری(FINOTEX۲۰۲۳) از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha