سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مانع از تصرف غیرقانونی املاک دولتی می‌شود

بوشهر - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: این سامانه یک سامانه هوشمند تسهیل‌گر و ناظر را ایفا می‌کند که مانع هرگونه تصرف غیرقانونی و دست‌ درازی به اراضی و املاک ملی و دولتی می‌شود

به گزارش ایرنا، عبدالحسین گرشاسبی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در جایگاه یک میزبان و واسطه، حلقه وصلی بین دستگاه‌های متولی صدور جواز با اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی گرفتن جواز ساخت ‌و ساز برقرار می‌کند.

وی افزود: این سامانه یک سامانه هوشمند تسهیل‌گر و ناظر را ایفا می‌کند که مانع هرگونه تصرف غیرقانونی و دست‌ درازی به اراضی و املاک ملی و دولتی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: پایش اراضی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، مدیریت درخواست متقاضیان خدمات حوزه زمین، مدیریت فرآیندهای بین دستگاهی از دیگر خدمات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است.

گرشاسبی عنوان کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین دارای ۲ درگاه سامانه پایش اراضی ویژه کاربران دستگاهی و درگاه متقاضیان مردمی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر هدف از راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را مبارزه با مفاسد اقتصادی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با پدیده زمین خواری، پیشگیری ازتخریب اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی عنوان کرد.

وی ادامه داد: براساس برنامه؛ ۲۳ دستگاه باید فهرست نقشه‌ها و اطلاعات مکانی مرتبط با سامانه پنجره واحد در محدوده تولی‌گری خود را آماده و به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ارسال کنند.

گرشاسبی ادامه داد: همچنین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تاکنون ۵۶۳ فقره از نقشه‌های الکترونیکی اجرای مقررات را در این سامانه و سامانه سبا بارگذاری کرده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا یک سری فهرست خدمات دارای اولویت بهره برداری در سال ۱۴۰۲ برای وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تهیه و ارسال شده است.

گرشاسبی ادامه داد: همه اموراتی که در ارتباط با زمین از این پس از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه زمین هیچ سامانه‌ای به غیر از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ارجعیت ندارد تاکید کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی براساس عملکرد آن دستگاه با پنجره واحد مدیریت زمین ارزیابی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha