۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85107596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنجمین یادواره شهدای روستای نمونه ایثارگری شیخ شبان برگزار شد

شهرکرد -ایرنا- پنجمین یادواره ۸۵ شهید روستای نمونه ایثارگری شیخ شبان با عنوان "لاله‌های فاطمی" در حسینیه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) روستای شیخ شبان از توابع شهرستان بن برگزار شد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه خبرنگار ایرنا، رییس ستاد پنجمین یادواره شهدای روستای نمونه ایثارگری شیخ شبان با عنوان "لاله های فاطمی" گفت: یادواره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت یاد وخاطره شهدا و همچنین تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

سیدعلی احمدی در آیین برگزاری این یادواره افزود: این یادواره با مشارکت اقشار مختلف مردم برگزار شد و برای برگزاری این یادواره بزرگ ۲۵ ویژه برنامه از جمله برنامه‌های فرهنگی، هنری و میز خدمت و حضور جامعه پزشکی و دامپزشکی در سطح شهرستان و روستای شیخ شبان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این روستا به عنوان روستای نمونه ایثارگری کشور است و ۸۵ شهید تقدیم نظام کرده، گفت: حضور علما در گذشته و هم‌اینک در این روستا و استفاده از ظرفیت آنها یک موهبت هست که بصیرت مردم این روستا را پرورش داده است.

به گزارش ایرنا، پنجمین یادواره ۸۵ شهید والامقام روستای نمونه ایثارگری کشور با حضور مسوولان استانی، مردم و خانواده شهدا و ایثارگران روستای شیخ شبان و سراسر استان برگزار شد.

در این آیین معنوی از ۲ کتاب " دُر نجف " و "مَنار" با موضوع معرفی علما و چهار شهید روستای شیخ شبان رونمایی شد و در حاشیه برگزاری این یادواره نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با موضوع مذهبی،دینی و آیینی، نمایشگاه عکس با موضوع یادواره شهدا و آثار طراحی از تمثال شهدای دانش آموز شیخ شبان رونمایی شد.

در این آیین مداح اهل بیت "سیدمهدی میرداماد" و"ابوذر روحی" و "محسن ترکاشوند" حضور داشتند و سرود "سلام فرمانده" با حضور پرشور مردم خوانده شد.

روستای شیخ شبان در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و از توابع شهرستان بن است که ساکنان این روستا از سادات هستند و این روستا در دوران دفاع مقدس ۸۵ شهید تقدیم نظام کرده که موجب شده این روستا در میان روستاهای کشور، روستای نمونه ایثارگری لقب گیرد.

استان چهارمحال وبختیاری دو هزار و ۴۵۲ شهید تقدیم نظام کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha