۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبر: 85107431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجم آب سد گیلارلوی گرمی افزایش یافت

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبر: 85107431
حجم آب سد گیلارلوی گرمی افزایش یافت

اردبیل-ایرنا- رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی از افزایش ۵۰۰ هزار متر مکعبی حجم آب سد گیلارلو به دنبال بارش‌های اخیر در منطقه خبر داد.

رضا بدرزاده روز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام کرد: بعد از وقوع بارش‌های اخیر با تلاش همکاران اداره منابع آب شهرستان گرمی آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها از طریق کانال به مخزن سد گیلارلو هدایت شد و موجب افزایش ۵۰۰ هزار متر مکعبی حجم آب این سد شد.

وی افزود: به دنبال بارش‌های اخیر در قسمت‌هایی از حوضه آبریز رودخانه‌های برزند چایی و دیزج چایی، با تلاش‌های بموقع و جهادی همکاران اداره منابع آب شهرستان گرمی، حداکثر بهره برداری در جهت آبگیری سد گیلارلو بعمل آمد و سیلاب ناشی از این بارش ها به سمت سد هدایت شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی ادامه داد: وضعیت عمومی سد گیلارلو قبل از این مطلوب نبود و بارش اخیر جان تازه ای به سد گیلارلو بخشید.

سد گیلارلو در سال ۱۳۷۵ با هشت میلیون مترمکعب حجم آب با هدف تامین آب آشامیدنی شهر گرمی احداث شد که با انتقال آب جعفرآباد به گرمی و رفع مشکل آب این شهر دریاچه مصنوعی گیلارلو به دلیل موقعیت جغرافیایی و چشم انداز زیبا به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته شد.

آب مورد نیاز سد خاکی گیلارلو از طریق کانالی از رودخانه‌های مرزی برزند و دیزده چایی تامین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha