۱۳۴ واحد مسکونی در مناطق کم‌برخوردار شاهرود بازسازی و ساخته شد

شاهرود - ایرنا - جانشین سپاه ناحیه شاهرود گفت: ۱۳۴ واحد مسکونی مناطق کم‌برخوردار شهری و روستایی سال گذشته به همت گروه‌های جهادی این شهرستان ساخت، مرمت و بازسازی شد.

سرهنگ سیدحسین میرکریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲۰ گروه جهادی در قالب ۱۲ کارگروه از جمله خدمات‌رسانی، رسانه، اشتغال، علمی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، کارآفرینی و خدمت مومنانه در شهرستان شاهرود فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سه قرارگاه محوری در زیر مجموعه بسیج سازندگی این شهرستان فعال هستند، ابراز کرد: قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی به نام شهید سلیمانی نخستین قرارگاهی است که اجرای طرح‌های عام المنفعه در شهر و روستاهای شهرستان شاهرود را بر عهده دارد.

سرهنگ میرکریمی با اشاره به اینکه دومین قرارگاه محوری، اقتصاد مقاومتی به نام شهید فخری‌زاده است، اظهار کرد: این قرارگاه در زمینه تسهیل‌گری، آموزش و رفع موانع تولید فعالیت دارد و تاکنون ۱۲۱ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی خانگی ایجاد کرده است.

وی به فعالیت ۶ کارگروه تخصصی ویژه در این قرارگاه در عرصه‌های بازار، برنامه و بودجه، کشاورزی و صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر ۶ میلیارد تومان وام تبصره ۱۶ به واحدهای کوچک فعال اختصاص یافته است.

جانشین سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه قرارگاه جهادی شهید همدانی نیز به عنوان سومین قرارگاه محوری بسیج سازندگی فعالیت دارد، ابراز کرد: این قرارگاه به منظور پشتیبانی از گروه‌های جهادی در شهرستان‌های شاهرود و میامی تشکیل شده است.

سرهنگ میرکریمی به ثبت نام یکهزار و ۱۵۰ نفر طی سال گذشته در سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی برای دریافت وام اشاره کرد و افزود: هفت میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه طی ۴۰ روز پایان سال ۱۴۰۱ به متقاضیان پرداخت شد.

وی به ایجاد پنج نیروگاه پنج کیلوواتی در راستای نهضت روشنایی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به منظور رفع موانع تولید در دستور کار است.

یکهزار تن قیر رایگان در مناطق محروم شاهرود توزیع شد

جانشین سپاه ناحیه شاهرود بابیان اینکه سال گذشته بیش از یکهزار تن قیر رایگان در شهرستان شاهرود توزیع شد، ادامه داد: علاوه بر این بنیاد مسکن و راه و شهرسازی هم قیر رایگان در اختیار بسیج قرار داد که در مناطق محروم شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند توزیع شد، بیان کرد: این جهیزیه‌ها با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به صورت رایگان و هم با آورده پنج میلیون تومانی افراد تهیه و توزیع شد.

جانشین سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به اینکه در هفته بسیج سازندگی ۲۲۰ گروه جهادی در مناطق محروم به مردم خدمت ارایه می‌دهند، ابراز کرد: گروه‌های جهادی طی هفته بسیج در عرصه‌های خدمت‌رسانی، فرهنگی، خدمت مومنانه، علمی، کارآفرینی، بهداشتی، اشتغال و رسانه در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی به مردم خدمت ارایه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه به نام هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha