۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۶
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85107398
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

توفان نسبتا شدید منطقه سیستان را در بر می‌گیرد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۶
کد خبر: 85107398
توفان نسبتا شدید منطقه سیستان را در بر می‌گیرد

زاهدان- ایرنا- معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توفان نسبتا شدید همراه با گرد و غبار و کاهش دما و کیفیت هوا منطقه سیستان را در بر می گیرد.

روح الله سرگزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید بویژه در روز جمعه در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به شدت ورزش توفان بیش‌از ۵۴ کیلومتر و اعلام وضعیت زرد هواشناسی عدم تردد غیر ضروری در فضای باز در زمان غبارآلود شدن هوا و رعایت حداکثری مقررات رانندگی توصیه می‌شود.

معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تا پایان هفته افزایش تدریجی دما در سطح منطقه را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا ، کمبود منابع آبی، فقر پوشش گیاهی و بالا بودن درجه حرارت و تبخیر زیاد از دیگر عوامل بالا بودن قابلیت حادثه خیزی این منطقه است.

بخش‌های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی(کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید ۱۲۰ روزه و توفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های انجام شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.

بیش‌از ۲۰ سال از خشکی تالاب بین المللی هامون و خشکسالی سیستان می گذرد و این معضل با تغییر اقلیم منطقه به آب و هوایی گرم و خشک و خشن، زندگی را برای مردم از لحاظ اقتصادی و سلامتی دچار مشکل کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha