۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85107383
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار هکتار زمین در استان بوشهر رفع تصرف شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85107383
بیش از ۲ هزار هکتار زمین در استان بوشهر رفع تصرف شد

بوشهر - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با تلاش انجام گرفته در سال گذشته از سوی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای حفظ حقوق بیت المال ۲هزار و ۸۱۶ هکتار زمین در این استان رفع تصرف و به بیت المال برگشت.

به گزارش ایرنا، مهدی مهرانگیر روز چهارشنبه در حاشیه آئین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در جمع خبرنگاران افزود: با راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استعلام‌های مربوط به زمین در یک سامانه جمع می‌شود و به این صورت زمینه تخلف برای سودجویان تنگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ نهاد در پنجره واحد مدیریت زمین نقش ایفا می‌کنند از همه نهادها و سازمان‌ها درخواست کرد همکاری و اقدامات لازم درخواستی را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: انتظار می‌رود با توجه به هماهنگی مجموعه مدیران استانی؛ این استان جزء استان‌هایی باشد که تا پایان سال فعالیت و گزارش خوبی در زمینه حفظ اراضی ملی ارسال کند.

وی اضافه کرد: اگر مسئولانی که در پنجره واحد مدیریت زمین به وظیفه خود عمل کرده باشند و استعلام‌ها برخط و الکترونیکی انجام شود نگرانی مردم در خصوص مجوزهایی که از دهیاری، شهرداری و بخشداری می‌گیرند برطرف و به این صورت زمینه وقوع جرم برطرف و اجازه نمی‌دهیم ساختمانی برخلاف قانون ساخته و بعد تخریب و قلع و قمع شود.

مهرانگیر به مسئولان ذیربط به خصوص منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیریت امور اراضی، محیط زیست و جهاد کشاورزی به وظیفه خود در خصوص سامانه پنجره واحد مدیریت زمین عمل کنند.

وی گفت: در زمان حاضر ۳۳ درصد زمین‌های کشاورزی و ۹۰ درصد عرصه‌های منابع طبیعی در استان حد نگار شده و وضعیت استان در این بخش خوب است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: تلاش می‌شود حدنگاری اراضی کشاورزی تا پایان سال به ۶۰ درصد و عرصه‌های طبیعی نیز تا شهرویور ماه ۱۰۰ درصد انجام شود.

بیش از ۲ هزار هکتار زمین در استان بوشهر رفع تصرف شد

وی در خصوص برخی مشکلات در زمینه حدنگاری زمین‌های کشاورزی افزود: برخی مواقع زمین‌هایی وجود دارد که بعد از اصلاحات ارضی به اراضی کشاورزی الحاق شده و دولت براساس قیمت کارشناسی روزانه‌ براساس قانون مطالباتی دارد که در صدد برطرف کردن این مشکلات هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha