۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85107173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ قلم داروی بیماران صعب العلاج زیرپوشش حمایت بیمه سلامت قرار گرفت

یاسوج - ایرنا -سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای نخستین بار۱۷ قلم داروی بیماران صعب العلاج زیرپوشش حمایت بیمه سلامت قرار گرفته است.

محسن عزیزی روز چهارشنبه در حاشیه شورای بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با این اقدام ۹۰ تا۱۰۰درصد از هزینه داروی های مذکور از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی بیان کرد: نگاه دولت سیزدهم به بیماران خاص حمایتی و ویژه بوده به طوری که پیش از آغاز فعالیت این دولت تنها پنج بیماری خاص زیرپوشش حمایت بیمه سلامت قرار داشت اما اکنون شمار این بیمارها به ۱۰۴ مورد رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور از آبان ماه سال گذشته گفت: هفت هزار و هفت نفر از این بیماران در استان نشاندار شدند و زیرپوشش خدمات صندوق قرار گرفتند.

به گفته سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در این مدت (هفت ماه گذشته تاکنون، حدود ۲۷ میلیارد ریال هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق هزینه های سنگین درمان از دوش آنان و خانواده هایشان برداشته شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیماران بیماران خاص و صعب العلاج باید در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا در بخش دارو نزدیک به صد درصد هزینه های بسته خدمتی این بیماران و در بخش مراکز بخش خصوصی ۸۰ درصد هزینه ها پرداخت شود.

عزیزی بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد.

به گفته وی بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از مزایا و خدمات این صندوق می توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان یعنی حدود ۵۲۰ هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده های ایثارگران)، دفترچه های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

عزیزی عنوان کرد: به مناسبت هفته سلامت با توجه به نقش رسانه های ارتباط جمعی در بهبود خدمات رسانی بیمه سلامت طرح چکاب رایگان برای خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد که ۵۵ نفر از اهالی رسانه در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان از مزایای آن بهره مند شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha