کشتی بین المللی جام "‌عبدالله موحد"؛ گرجستان و قزاقستان پاپس کشیدند

ساری- ایرنا- مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام "‌عبدالله موحد"‌در حالی امروز چهارشنبه در مازندران آغاز شد که باوجود اعلام قبلی کشورهای گرجستان و قزاقستان در این رقابت ها حضور ندارند و تنها تیم های ارمنستان و ‌عراق به همراه ۲ تیم از ایران تنور این دوره از رقابت را گرم نگه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌دومین دوره رقابت های جام بین المللی کشتی "‌عبدالله موحد"‌ از امروز چهارشنبه با حضور کشتی گیران تیم های ارمنستان، ‌عراق و ۲ تیم از ایران در سالن ورزشی نوبخت واقع در شهرستان بابلسر آغاز شده است.

با این حال خبرهایی در برخی خبرگزاری های استان در روزهای گذشته به نقل از مسوولان مربوط منتشر شد که این دوره از رقابت ها با حضور چهار کشور خارجی برگزار خواهد شد درحالی که اکنون این پیکارها با رنگ و بوی متفاوت تری از این ادعا در حال برگزاری است.

غلام نوری زاد دبیر هیات کشتی مازندران روز گذشته در گفت و گویی گفته بود که کشورهای گرجستان، ‌ارمنستان و قزاقستان در این دوره از رقابت ها شرکت خواهند داشت که درجای خود باید بررسی شود که دلیل غیبت ۲ تیم خارجی مطرح شده در این دوره از رقابت های مهم چیست.

البته به غیر از دبیر هیات کشتی مازندران، فرماندار بابلسر، ‌شهری که این دوره از مسابقات در آن در حال برگزاری است نیز در گفت و گو با رسانه های مازندران از حضور چهار تیم خارجی در جام عبدالله موحد خبر داده بود.

کشتی بین المللی جام "‌عبدالله موحد"؛ گرجستان و قزاقستان پاپس کشیدند

اما با وجود بیان اخباری در زمینه حضور چهار کشورهای خارجی در این مسابقات، ‌شروع مسابقات با ۲ تیم عراق و ارمنستان همراه با کشتی گیران داخلی بوده است.

کشتی بین المللی جام "‌عبدالله موحد"؛ گرجستان و قزاقستان پاپس کشیدند

حضور کشتی گیران ارمنستان و عراق در جام عبدالله موحد

دبیر هیات کشتی استان مازندران امروز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ دومین دوره رقابت های کشتی جام بین المللی "‌عبدالله موحد"‌صبح امروز با وزن کشی کشتی گیران در سالن ورزشی نوبخت آغاز شده است.

غلام نوری زاد افزود : در این دوره از رقابت ها کشتی گیرانی چهار تیم از کشورهای ارمنستان، ‌عراق و منتخب کشتی مازندران و بابلسر حضور دارند.

وی تعداد کشتی گیران شرکت کننده در این دوره از رقابت ها را حدود ۵۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد :‌ کشتی گیران رده سنی نوجوان امروز و فردا به روی تشک می روند.

دبیر هیات کشتی مازندران اضافه کرد:‌ امروز در روز نخست این رقابت ها کشتی گیران اوزان ۴۵، ‌۵۱، ‌۶۰، ‌۷۲ و ۹۲ کیلوگرم به روی تشک می روند.

وی گفت :‌فردا نیز کشتی گیران دیگر اوزان به روی تشک خواهند رفت.

دبیر هیات کشتی مازندران در این گفت و گوی خبری باوجود سوال خبرنگار ایرنا اشاره ای به غیبت تیم های قزاقستان و گرجستان در این دوره از رقابت ها نکرد.

کشتی بین المللی جام "‌عبدالله موحد"؛ گرجستان و قزاقستان پاپس کشیدند

استاد عبدالله موحد متولد ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر، کشتی‌گیر بازنشسته کشتی آزاد میان‌وزن ایران است. وی با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

اوج فعالیت ورزشی آقا موحد در سال ۱۹۶۸ و در المپیک مکزیکو سیتی بود که یک مدال طلا برای ایران به‌دست‌آورد. اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک ۱۹۷۲ بازماند. او کمی بعد به آمریکا رفت اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد چرا که غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha