۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85106879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۲ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۴۰۲ میلیارد ریال غرامت بیمه محصولات کشاورزی و دامی در سال زراعی گذشته (مهر ۱۴۰۰ تا مهر۱۴۰۱) در این استان پرداخت شده است.

محمدعلی حسین پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۴۰ میلیارد ریال از این خسارت مربوط به زراعت، ۷۷ میلیارد ریال بخش باغی، ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در بخش گیاهان دارویی، ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال طیور و ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در بخش دام و مابقی سایر بخش ها بوده است.

وی افزود: در سال زراعی گذشته ۴۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی این استان زیر پوشش بیمه رفته بود که از مجموع این سطح به ۱۰ هزار هکتار خسارت وارد شد.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی چهار هزار هکتار از باغ های این استان نیز زیر پوشش بیمه رفت که از این سطح یکهزار و ۴۰ هکتار در اثر حوادث مختلف خسارت دیده بود.

وی افزود: بهره برداران این استان ۷۵۸ هکتار از اراضی زیر کشت گیاهان دارویی را بیمه کرده بودند که ۲۰۸ هکتار از این سطح خسارت دید.

حسین پور اضافه کرد: دامداران این استان نیز ۴۲۴ هزار راس از دام های خود را بیمه کرده بودند که ۷۰۰ راس آن در اثر حوادث مختلف خسارت دیده بود.

به گفته وی؛ پیش بینی می شود که امسال سرمازدگی، سیل و تگرگ به حدود ۴۵ هزار هکتار از این سطح خسارت زده است و این میزان خسارت ۸۱۶ میلیارد ریال برآورد می شود.

معاون خدمات بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی از کشاورزان خواست تا نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دامپروری اقدام کنند و گفت: خسارت های بخش کشاورزی از جمله حوزه خشکسالی، سرمازدگی، سیل و تگرگ فراگیر است و سالانه خسارت های هنگفتی به بخش کشاورزی وارد می شود اگر بهره برداران هیچ نوع بیمه ای نداشته باشند هیچ کمکی درایفت نخواهند کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعهد بیمه در بخش کشاورزی پایین است میزان غرامت آن نیز به همان نسبت است اما همین بیمه باعث خواهد شد که تا حدودی خسارت به کشارز جبران شود چرا که آنان برای تولید هزینه های زیادی نیز انجام داده اند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha