استولتنبرگ: همه اعضای ناتو از عضویت اوکراین در این اتحاد نظامی حمایت می‌کنند

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو سه‌شنبه شب در اظهاراتی گفت: همه اعضای ناتو از عضویت اوکراین در این اتحاد نظامی حمایت می‌کنند اما پیش‌بینی اینکه این امر دقیقا چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، دشوار است.

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، دبیر کل ناتو در پاسخ به این پرسش که مسیر عضویت احتمالی اوکراین در ناتو چیست؟، افزود: همه اعضای ناتو موافق هستند که اوکراین به عضویت این اتحاد نظامی درآید.

استولتنبرگ تاکید کرد: همه اعضای ائتلاف موافق هستند که اوکراین حق دارد مسیر خود را انتخاب کند و این تصمیم را نه مسکو بلکه کی‌یف باید اتخاذ کند و همه اعضای این پیمان موافق هستند که درهای ناتو بر روی اوکراین باز است.

دبیرکل سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی یادآور شد: ناتو به اوکراین کمک می‌کند تا از تجهیزات، روش‌ها، آموزه‌ها و استانداردهای دوران شوروی به سوی تجهیزات، روش‌ها، آموزه‌ها و استانداردهای ناتو حرکت کند تا نیروهای مسلح اوکراین از نظر عملیاتی با نیروهای ناتو سازگار شوند و همچنین به اصلاحات بیشتر و نوسازی نهادهای دفاعی و امنیتی این کشور کمک کند.

استولتنبرگ خاطرنشان کرد: وظیفه فوری کنونی اعضای ناتو، تضمین پیروزی اوکراین به عنوان یک کشور مستقل است زیرا اگر اوکراین پیروز نشود، چیزی برای بحث وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، دبیرکل ناتو ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) پیش از ورود به جلسه گروه حامیان اوکراین در پایگاه «رامشتاین» واقع در آلمان، در اظهاراتی کوتاه گفت: همه متحدان بر سر اینکه اوکراین به عضویت ناتو در آید، هم‌نظر هستند.

وی افزود: پس از پایان جنگ در اوکراین، کی‌یف باید از توان بازدارندگی برای جلوگیری از حملات بیشتر برخودار باشد.

استولتنبرگ با اشاره به اینکه هدف اصلی در حال حاضر حصول اطمینان از پیروزی این کشور در برابر روسیه است، تاکید کرد: واضح بگوییم، جایگاه واقعی اوکراین در خانواده یورو آتلانتیک و ناتو است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha