روابط تجاری و بازرگانی گمرک بوشهر با یکی از بنادر عربستان فراهم شود

بوشهر _ ایرنا _ استاندار بوشهر با اشاره به توسعه روابط ایران و عربستان گفت: این استان از توسعه روابط ایران و عربستان باید استفاده کند و انتظار می‌رود سازوکار روابط تجاری و بازرگانی گمرک بوشهر با یکی از بنادر عربستان فراهم شود

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز سه‌شنبه در نشست با مسئولان و کارکنان گمرک بوشهر اظهار کرد: گمرکات استان بوشهر جایگاه مهمی در عرصه تجارت ایران دارند به‌گونه‌ای که ۲۵ درصد صادرات و واردات کالاهای تجاری کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته استان بوشهر در عرضه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی رتبه برتر کشور را کسب کرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بوشهر دارای تاریخی طولانی در عرصه تجارت و بازرگانی به ویژه تجارت دریایی است و افزایش تردد شناورهای تجاری و باری در بنادر استان رشد اقتصادی را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: گمرکات زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت استان بوشهر هستند و نیاز است به امکانات هوشمند، سیستمی، پیشرفته و فناوری‌های روز مجهز شوند.

محمدی زاده با اعلام این که بوشهر همواره در طول تاریخ در عرصه تجارت و بازرگانی و اقتصاد فعالیت داشته، گفت: اوج فعالیت تجاری استان بوشهر مربوط به انتهای دوره قاجار است که قطب تجارت و بازرگانی ایران بود و در این دوره ۱۴ کنسولگری کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در بوشهر فعالیت می کردند.

وی ادامه داد: تأکید بر حفظ جایگاه بوشهر در عرصه تجارت و بازرگانی مهم و یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌ها در سال مهار تورم و رشد تولید نقش گمرکات است.

استاندار بوشهر ادامه داد: افزایش تردد شناورهای تجاری و باری از بنادر استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن نشان از رشد اقتصادی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha