سرمایه‌گذاری ۵۰۳ میلیارد تومانی سازمان زندان‌ها برای اشتغال زندانیان سیرجان

کرمان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور گفت: این سازمان با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در طرح کارخانه فولاد و سه میلیارد تومان در مجتمع کارگاهی فنی و حرفه‌ای، زمینه درآمد و اشتغال زندانیان سیرجان را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز سه شنبه در سفر به سیرجان و در حاشیه افتتاح مجتمع خوابگاهی و کارگاهی فنی و حرفه‌ای و اشتغال‌زایی در زندان این شهرستان افزود: امروز این مکان بسیار مفید و موثر با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتبار سه میلیارد تومان در ندامتگاه سیرجان به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: این فضا در یکهزار و ۱۰۰ متر مربع فضای خوابگاهی و ۴۰۰ مترمربع بخش کارگاهی، سه بخش خاتم کاری، سنگتراشی و حرفه آموزی دارد و با اجرای این طرح برای ۸۰ نفر اشتغالزایی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان های کشور افزود: سرانه فضای ندامتگاه یا زندان سیرجان به استاندارد لازم رسیده و می‌تواند آثار مثبتی در عرضه تربیتی و اشتغال و توسعه و توانمند سازی زندانیان داشته باشد.

وی ادامه داد: رویکرد سازمان زندان‌ها اولویت مولدسازی اموال مازاد سازمان و تکمیل تمامی طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور است که می‌توان در بسیاری از حوزه های تعمیر و تجهیز و تامین امکانات را در طرح های نیمه تمام پوشش داد.

افتتاح کارخانه فولاد تا پایان سال جاری

ابراهیمی از ساخت کارخانه فولادسازی با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان سیرجان خبر داد و افزود: این طرح قابل توجه و بسیار خوبی است که با مشارکت بخش خصوصی و انجمن سیرجان آغاز شده و تا پایان امسال هم به بهره‌برداری می رسد.

وی یادآور شد: این طرح تا سه سال آینده می‌تواند ارزش افزوده خوب و زمینه مناسب درآمدی برای سرمایه‌گذار و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان داشته باشد و از اهداف اصلی ماهم تحت پوشش بردن خانواده‌های زندانی و ارایه خدمات به آنان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان های کشور گفت: سرمایه‌گذاری این طرح مهم ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۳۰ درصد آن مربوط به انجمن حمایت از زندانیان سیرجان بوده که می‌تواند از درآمد خوب این طرح مهم در اشتغال و معیشت خانواده‌های زندانی این شهرستان نقش بزرگی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال پس از زندان و همچنین توانمند سازی زندانیان بعد از آزادی از اولویت سازمان زندان‌های کشور است.

ابراهیمی در بازدید از بخش های مختلف ندامتگاه سیرجان نیز گفت: با هدف نظارت بر امور مدیریتی زندان و همینطور برنامه های اولویت دار سند تحول قضایی سازمان یکی از مهمترین اولویت ها بخش توانمند سازی ، اشتغال زایی و بازراهیابی زندانیان است که در این راستا برنامه ارتقای سطح سرانه خوابگاهی زندانیان را داریم.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha