۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85106483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بجنورد، آماده برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن است

بجنورد- ایرنا- رییس هیات سوارکاری خراسان‌شمالی گفت: تمامی تدابیر برای برگزاری هفدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن اندیشیده شده و بجنورد آماده برگزاری این رویداد ورزشی است.

محمدتقی ولیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این جشنواره ملی نیمه اول خردادماه سالجاری با هدف معرفی بیشتر اسب اصیل ترکمن و ایجاد انگیزه برای پرورش دهندگان این نوع اسب برگزار می شود.

وی افزود: هفدهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن با حضور داوران بین المللی و اسب هایی از سراسر کشور برگزار می شود.

ولیان با اشاره به جایگاه ویژه خراسان شمالی در پرورش اسب اصیل ترکمن، گفت: این استان به عنوان یکی از قطب‌های پرورش اسب اصیل ترکمن هر ساله میزبان رقابت‌های ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن است.

رییس هیات سوارکاری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز این جشنواره با شرکت اسب هایی از استان های گلستان سمنان، تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی برگزار شد.

بجنورد، آماده برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن است

وی یادآور شد: سه هزار سر اسب در استان وجود دارد که یک هزار و ۷۰۰ سر آن اسب اصیل ترکمن است.

اسب ترکمن دارای سه نژاد آخال تکه، یموت و چناران است و کارشناسان مرتبط با این حوزه بر این باورند که آخال تکه جزو زیباترین و قیمتی‌ترین اسب ترکمن بوده و محل زیست این گونه نیز بیشتر در ایران و ترکمنستان است.

استان خراسان شمالی به عنوان یکی از اصلی ترین ذخیره گاه های ژنتیکی اسب اصیل ترکمـن در کشور شناخته شده اما این ظرفیت مهم برای توسعه پایدار این خطه مورد غفلت قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha