۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85106469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار اصفهان: شوراها زمینه‌ساز حضور نُخبگان در تصمیم‌گیری‌ها باشند

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بکارگیری حداکثری نُخبگان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها و زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت این قشر در حل مسائل جامعه، یکی از انتظارت مهم ما از اعضای شوراهای شهر و روستاست.

به گزارش ایرنا، مهران زینلیان روز سه‌شنبه در همایش هفته نکوداشت شوراهای اسلامی شهرهای استان در ارودگاه شهید بهشتی باغ ابریشم اصفهان بیان کرد:
باید ارتباط موثر با اقشار فرهیخته در محافل مختلف برقرار شود تا بتوان از حضور نُخبگان بومی و آنانی که علائق منطقه‌ای دارند، بهره‌مند شد.

زینلیان یادآور شد: سخنان بسیاری در باره شوراهای شهر و روستا می‌توان گفت؛ زیرا لزوم فعالیت آنان مبنای عقلی، قرآنی و قانونی دارد.
وی ادامه‌ داد: استفاده از خِرد جمعی و اندیشه صاحبنظران در حکمرانی مردم، بسیار اثرگذار و کارگشاست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تأکید بر مردم‌سالاری دینی اظهار داشت: امامین انقلاب نیز بر این امر مهم تأکید و در باره اتفاق نظر دارند تا بتوانیم از نظرات مردم در امور مختلف بهره‌مند شویم.
وی گفت: شوراها خط مقدم مواجهه با مردم در حکمرانی دینی و حلقه اتصال میان حکومت، دولت و مردم هستند و آنان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز و از طرفی نماد تبلور حضور نخبگان در اداره امور جامعه محسوب می‌شوند.
زینلیان افزود: شوراها بر اساس آنچه که در مبانی دینی و قانونی ما وجود دارد در عرصه تصمیم‌سازی‌ها، ذیل قوانین موجود، شأنیت یافته‌اند.
وی با استناد به ماده ۸۸ قانون شوراها گفت: بسیاری از مطالب و پیشنهادها می‌تواند از طریق شورای عالی استان‌ها که ریشه گرفته از شوراهای شهر است، به لایحه تبدیل و به مجلس شورای اسلامی یا دولت تقدیم‌ شود.
معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر و روستا بخاطر حضورشان در میان مردم، می‌توانند بهترین و مهمترین بازخورد را داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به قانون یک درصد فروش معادن گفت: این قانون درخواست بحق مردم برای عمران و آبادانی است که مورد غفلت قرار گرفته بود.
زینلیان افزود: این موضوع از چند ماه پیش در شورای معادن استان مُصوب شد و بطور قطع اصفهان یکی از استان‌هایی است که در این راستا قدم برمی‌دارد که در نوع خود مثالی برای پیگیری مطالبات بحق مردمی است.
وی تصریح کرد: صراحت قانونی در بخش نظارت وجود دارد و اعضای شوراهای شهر می‌توانند روی عرصه و ساحت‌های مختلف فعالیت شهرداری‌ها نظارت داشته باشند.
وی ادامه داد: بخش نظارتی از مواردی است که اعضای شورای شهر و روستا باید توجه بیشتری به آن داشته باشند تا ریل‌گذاری مسیر توسعه شهرها و روستاها فراهم شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: در راستای مدیریت شهری و با توجه به جایگاه شوراها در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مشکلات مبتلابه جامعه با حضور و مشارکت خودِ مردم رفع شود.

به گزارش ایرنا، همایش هفته نکوداشت شوراهای اسلامی شهرهای استان با حضور ۴۰۰ نفر از اعضای آنها بمناسبت هفته شوراها در اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم واقع در شهرستان فلاورجان استان اصفهان برگزار شد.

فلاورجان در ۱۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

۹ اردیبهشت بعنوان "روز شوراها" در تقویم کشور نامگذاری و ثبت شده است.

۵۹۱ کُرسی در شوراهای شهر و سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی در شوراهای روستایی استان اصفهان وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha